Vakantie Japan - Reisverslagen van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu Vakantie Japan - Reisverslagen van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

Vakantie Japan

Tijdens onze tocht naar Santiago de Compostela hebben wij een Japans echtpaar ontmoet. Volgens hen moesten we een keer Japan bezoeken.
Dit verzoek is steeds in ons hoofd blijven hangen. Nu is het zover, eind oktober gaan we Japan met een verzoek vereren.

Het laatste jaar hebben we gebruikt om ons in te lezen over de gebruiken van Japan. Vergeleken met Europa is het een geheel andere cultuur.

Omdat Japan een geciviliseerd land is, hebben we besloten om ons eigen reisschema uit te stippelen. D.w.z. eigenlijk hebben we (bijna) niets vastgelegd.

Het enige wat vast ligt is de heen en terugvlucht. Verder hebben we een reservering van 4 dagen gemaakt voor een IML wandeltocht.
Als alles goed gaat, je weet maar nooit, worden we bij aankomst in Japan opgewacht door onze Japanse vrienden.
Dit geeft een stuk rust na een lange vliegreis van ongeveer 11 uur.
De eerste dagen zullen we dan ook bij hen doorbrengen.
Via deze site zullen we regelmatig van ons laten horen, zodat het thuisfront kan "meegenieten" van onze ervaringen.

28 September 2020

16 November 2015

Kani
Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.