higashi-matsuyama (tweede dag) - Reisverslag uit Higashi-Matsuyama, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu higashi-matsuyama (tweede dag) - Reisverslag uit Higashi-Matsuyama, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

higashi-matsuyama (tweede dag)

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

02 November 2015 | Japan, Higashi-Matsuyama

Vanochtend was ik totaal niet gemotiveerd om ook maar een meter te wandelen. Het regende en het zou vandaag niet droog worden.
Toch liep de wekker om 5 uur af en zaten we om 5.30 uur aan het ontbijt.
Ik zei tegen Gerda dat we misschien 20 km gingen lopen, maar toen de bus arriveerde, om ons naar de start te brengen, was het droog.
We besloten om toch mee te gaan.
Onderweg zouden we wel zien wat we gingen doen.
Eenmaal onderweg moesten we al snel beslissen of we linksaf gingen voor de 20/30 km of rechtsaf voor de 40/50 km route.
We kozen voor de 40/50 km route.
Het was zachtjes gaan regenen, hard genoeg om de paraplu tevoorschijn te halen. Intussen zaten we op de 50 km route.
Na een poosje was het gestopt met zachtjes te regenen. Het hoosde! !
We probeerden onze spullen zo droog mogelijk te houden, maar daar kwam weinig van terecht. Het water sopte in onze schoenen en we waren pas 15 km onderweg. Hoe ging dit aflopen ?
Om de 8 km was er een verzorgingspost met aardige Japanners, die ons zo goed mogelijk probeerden van dienst te zijn.
In totaal is er in zes uur ongeveer 60 mm regenwater gevallen.
Nadat we 35 km onderweg waren, werd het zo goed als droog.
De paraplu kon opgeborgen worden.
De route, die in tegenstelling tot gisteren ronduit fantastisch was, ging nu over onverharde paden, die veranderd waren in modder paden.
Glibberen dus.
Om 14.55 uur kwamen we moe, maar voldaan bij de finish aan.
We zijn zo snel mogelijk naar ons hotel gegaan om ons te trakteren op een hete douche.
Nadat we weer op temperatuur gekomen waren, hebben we kleding gewassen en uitgehangen. Er was werkelijk niets meer droog! !
Schoenen zijn ontdaan van een laag modder en staan nu ook te drogen.
Voor morgen wordt er een prachtige dag voorspeld.
We gaan er van genieten.
Maar eerst een goede nachtrust pakken.
Tot later,

groetjes

Dick en Gerda

• 02 November 2015 - 13:12

Myriam:

Wat een doorzetters zijn jullie toch! Nu maar hopen dat de schoenen voldoende droogtijd hebben gekregen en dat de regen van gisteren niet voor blaren heeft gezorgd. En dan maar genieten van die prachtige dag!
    Wij hebben gisteren genoten van de doopviering van Jasmijn die jullie ook hebben kunnen volgen. Wat zijn we trots op ons kleine meisje en haar papa en mama! Ontroerend mooi!

• 02 November 2015 - 15:57

Hanneke:

Bikkels! Hartstikke goed......Geniet!

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011