Laatste dag - Reisverslag uit Narita, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit Narita, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

Laatste dag

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

18 November 2015 | Japan, Narita

Na het heerlijke diner en bad van gisteren, zijn we op tijd naar bed gegaan.
De volgende ochtend zouden we om 7.00 uur opstaan, ontbijten en daarna per auto vertrekken richting Tokyo.
Het ontbijt bleek een traditioneel Japans ontbijt te zijn. Hier komt geen brood, beleg en melk aan te pas. Wat we voorgeschoteld kregen was rijst, zalm, ei, salade, rauwkost, soep en groene thee.
Voor iemand die 's ochtends twee sneetjes brood en een glas karnemelk drinkt, was dit wel even dooreten .
Na dit heerlijke ontbijt, want dat was het, dachten dat we zouden vertrekken.
Maar dat liep even anders.
De elektricien kwam langs, drie man sterk. Bleek dat ze camera's rond het huis gingen installeren . In verband met veiligheid moest dit van de politie.
De moeder van Shigeki bleek wapens in huis te hebben om haar hobby, kleiduiven schieten, te beoefenen. Stel je voor, een vrouw van 78 jaar, die nog regelmatig op kleiduiven schiet.....
Toen de mensen van het elektriciteitsbedrijf eenmaal aan het werk waren, konden we om 10 uur vertrekken.
We bedankten, via Shigeki, zijn moeder hartelijk voor de uitzonderlijke gastvrijheid. Een diepe buiging was het antwoord.
Onderweg naar Tokyo, hebben we nog een markt en twee authentieke Japanse dorpjes bezocht. Plaatsen waar je zonder auto moeilijk kan komen.
De reis naar Zushi, nabij Tokyo, verliep voorspoedig. Shigeki wist met zijn geavanceerde navigatiesysteem de files rond Tokyo handig te omzeilen.
Om 18.30 uur kwamen we aan. Hiroko kwam enkele minuten later thuis.
Het weerzien was weer hartelijk.
In een Chinees restaurant, hebben we gezellig onze ervaringen met hen uitgewisseld. Rond 22.00 werd het hoog tijd om te gaan slapen, want de wekker ging om 4 uur de volgende ochtend weer af voor de treinreis naar Narita Airport.
Morgen nog en laatste verslag van de plussen en minnen die we tijdens onze reis ervaren hebben.

Groetjes vanaf Narita Airport Japan

Dick en Gerda

• 18 November 2015 - 08:42

Geke:

O wat gaat het snel, al weer voorbij, .....maar wel genoten zo te zien. Weer een hele ervaring..prettige reis terug.en tot volgende week. Gr geke

• 18 November 2015 - 18:18

Annette Vd M:

Hallo Gerda en Dick,

Zeker wel jammer dat het haast voorbij is maar volgens mij kunnen jullie hier jaren op teren. Maar jullie hebben weer veel moois gezien en meegemaakt. Ga jullie hopelijk gauw zien. Kom veilig thuis groetjes Annette

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011