kyoto (dag 3) - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu kyoto (dag 3) - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

kyoto (dag 3)

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

07 November 2015 | Japan, Kyoto

Voor het eerst sinds de regendag een bewolkte dag. Maar temperatuur is goed, ongeveer 20 graden Celsius.
Vanochtend om 8 uur de trein naar Nara genomen, een stadje goed 40 km van Kyoto. Toen we daar rondliepen bekroop we een raar gevoel. Wat moet ik hier?? Overal mensen, bussen vol. Totdat we bij de grote tempel aankwamen, waar een heel groot boedabeeld in stond. Wat een imposant geheel. Voor de rest maakte Nara weinig indruk op me, een slechte copy van al het moois hetgeen we in Kyoto al gezien hadden.
We besloten om optijd naar Kyoto terug te gaan, zodat we in de vroege avonduren een bezoek konden brengen aan de wijk Gion. Als we geluk zouden hebben, konden we hier tussen 18.00 en 20.00 uur Geisha's zien.
En geluk hadden we, we hebben er 4 gezien.
Voor Japanse meisjes is het heel moeilijk om Geisha te worden, maar ben je het eenmaal, dan heb je ook een bepaalde status.
We zagen twee geisha's, die samen opliepen en daarna elk een andere richting op gingen. De een kwam naar ons toe en de ander liep de drukke straat over, waar alle verkeerslichten op rood stonden.
Alles bleef staan, auto's en ontvangers , totdat de geisha de overkant bereikt had. Heel opmerkelijk.
Zojuist een "aqua fantasie" bijgewoond nabij het station.
Op de maat van verschillende muziek nummers werd water de lucht in gespoten. Het water schoot door verschillende kleuren licht, waardoor er heel mooie effecten optraden. Heel kunstig.
Morgen weer een nieuwe dag, die ons naar het bamboebos in Kyoto gaat brengen en wie weet wat nog meer.
Elke dag zit hier vol verrassingen.
Tot nu toe leggen we elke dag ongeveer 25 tot 30 km af om alles te zien, wat we van plan zijn.

Groeten vanuit een warm Kyoto.

Dick en Gerda

• 07 November 2015 - 22:00

Hanneke:

Wat een prachtige reis! Echt wel genieten!

• 08 November 2015 - 18:07

Annette Vd M:

hallo Dick en Gerda,

mooie foto's vooral die van die fontijn. Gisteren niet gaan wandelen want er was een RS80 in Den Haag en dat ging richting Dobbeplas, nou die ken ik nu onderhand wel. Ben lekker thuis bezig geweest. Vandaag zondag naar Tilburg geweest je kunt er nu maar 33 km lopen, de 40 is eruit gehaald mooie tocht. Het is gewoon nog warm om te lopen vandaag geloof ik nog 17 gr. Blijf genieten groeten Annette

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011