kyoto (aankomst) - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu kyoto (aankomst) - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

kyoto (aankomst)

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

04 November 2015 | Japan, Kyoto

Vanochtend een laatste ontbijt genoten in het National Womens Education Center, (een soort heropvoed centrum voor vrouwen) , in het gezelschap van een Japans stel, een Australiër en een Hollander.
We kregen nog wat tips (van de Japanners) voor het vervolg van onze vakantie. Om 8 uur hebben we ons eerst ingeschreven voor de Bossche 100, de eerste lange afstandswandeling van 2016.
Normaal gesproken is deze wandeling binnen 12 uur vol geboekt, omdat er maar 110 wandelaars mogen deelnemen.
Daarna hebben we de trein genomen richting Tokyo, om vandaar de shinkansen naar Kyoto te nemen. De hariki 511. Elke trein heeft zijn eigen nummer, zodat verwisseling niet mogelijk is. Vooraf hadden we twee stoelen gereserveerd. Wat een heerlijke manier van reizen. 2.5 uur later waren we in Kyoto. De stad maakte gelijk al een imposante indruk.
Via de toerist information vonden we al snel ons logeeraddres.
Een Ryokan, d.w.z. een matras op de grond, toilet, douche, tv aan de muur,
+ gebruik wasmachine. Simpel onderkomen, maar hier houden we het wel 5 nachten uit. (zie foto)
Straks, als de was klaar is, gaan we Kyoto in ,voor een eerste kennismaking.
Hier houd ik het even bij.

Groetjes van Dick en Gerda

• 04 November 2015 - 19:40

Annette Vd M:

hallo daar in Japan, lijkt me niet zo comfortabel een matras op de grond, zeker het overeind komen in de morgen, voor mijzelf gesproken, maar hoop dat het jullie lekker laat slapen.
    Net nog even onze drukte maakster over de vloer gehad die presteert het in heel weinig tijd alles even overhoop te halen. Maar dat hoort er bij. Veel plezier in Kyoto. groetjes

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011