Kani - Reisverslag uit Kanie, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu Kani - Reisverslag uit Kanie, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

Kani

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

16 November 2015 | Japan, Kanie

Vanochtend zijn we vertrokken uit ons hotel in Gifu.
We hebben hier een relaxed verblijf gehad. Vanavond gaan we Shigeki weer ontmoeten, maar eerst gaan we Gifu nader verkennen. De rugzakken hebben we in een kluis op het station opgeborgen, zodat we onze handen vrij hebben. Gifu blijkt toch een plaats te zijn met zo'n 400.000 inwoners.
Elke stad is groot in Japan, eigenlijk is de gehele oostkant geheel volgebouwd. We dwalen door de straatjes en genieten van alle kleine zaken, die om ons heen gebeuren. Rond 1 uur krijgen we trek en duiken een eethuisje binnen, waar veel Japanners tussen de middag de lunch nuttigen.
We wijzen iets aan op de kaart (foto) wat er volgens ons er lekker uit ziet en wachten af. Intussen wordt er een beker groene thee voor ons neergezet,
even later gevolgd door ons eten. Een kom rijst wat stukjes vlees er op.
De thee wordt nog een keer aangevuld. Ook krijgen we elk nog een glas water.
Nadat het ons goed gesmaakt heeft, rekenen we 1200 yen af (ca 9 euro)
We vervolgen onze weg door Gifu.
Om 16.45 uur nemen we de trein naar Mino-ota.
Shigeki, die vanochtend vanuit München weer in Japan is aangekomen,
zou ons om 18.00 uur afhalen. En ja hoor, om 18.00 uur precies komt hij aanrijden. Zijn moeder (78 jaar, je zou haar veel jonger schatten)zit bij hem
in de auto. Begroeting is hartelijk. We rijden naar een typisch Japans restaurant, waar we heerlijk dineren. Daarna rijden we naar het huis van zijn moeder, waar we de nacht zullen doorbrengen.
Het is een huis, dat je alleen maar in films tegenkomt. Typisch Japans, veel kamertjes, waar je makkelijk in verdwaald. We hebben een deel van het huis voor ons zelf. Voor we het wisten, was het bad gevuld met water en dienden we ons te wassen. Zeg maar eens nee....., dat kan niet. Even later lagen we in een groot twee persoons bad te weken.
Morgenochtend krijgen we een rondleiding. Daarna vertrekken we naar Tokyo. Onderweg wil Shigeki ons van alles nog laten zien.
De laatste nacht verblijven we bij hen thuis in Zushi.
We laten het morgen maar over ons heenkomen.
Tot morgen

Groetjes vanuit Kani

Dick en Gerda

• 17 November 2015 - 13:29

Myriam:

Zou zo een stoeltje bij willen schuiven als ik dat smakelijk opgediende maaltijdje zie. En nu weer bij de Japanse vrienden. dit moet jullie reis toch echt wel een extra dimensie geven! Blijf nog even heerlijk genieten daar. Geert en ik nemen voor een keertje de papadag van Gerke over morgen. dat wordt ook genieten voor ons! Groetjes!

• 17 November 2015 - 18:40

David Gerrits:

Ha Dick en Gerda,

Leuk om wat van jullie verslagen te lezen in het verre Japan. Lijkt me heel bijzonder om mee te maken.
    Ik krijg misschien wel een keer een live-up-date tijdens een lange wandeltocht volgend jaar :)
    Nog een goede tijd daar toegewenst en tot ziens
    Groet, David Gerrits

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011