Sarria - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu Sarria - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

Sarria

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

18 Mei 2012 | Spanje, Sarria

Hallo,
Gisteravond heerlijk gegeten in Refuge in Fonfria.
Soep vooraf, stoofvlees met aardappelen en cake na .
En dat met zijn allen, zo'n 100 man.
Echt ongelooflijk hoe georganiseerd dat ging. Dat hadden ze vaker gedaan.
Vanochtend om 6.30 uur ontbeten en daarna vertrokken in een druilerige regen naar Samos.
Van afdaling hebben we weinig gezien, omdat we in de wolken liepen.
Na Samos kwam het zonnetje door en werd het heerlijk wandelweer. Zonder het te weten namen we de alternatieve route door een schitterend heuvel gebied. Veel orchideeen. De afstand werd er wel wat langer door, ongeveer 36 km.
Tegen 15.00 uur kwamen we aan in Sarria, waar we hebben ingecheckt in een nieuwe refuge, 16 bedden, 4 bedden op een kamer, wat ideaal is.
We hebben nog iets meer dan 100 km te gaan.
Zoals Pelegrinofrans schrijft, beginnen er hier veel mensen met hun pelgrimstocht. Zoals een Amerikaanse, die 2 maanden heeft uitgetrokken om 100 km af te leggen.
Wij hebben haar verteld dat wij over 4 dagen in Santiago hopen te zijn. Het werd even stil......
We hopen dat het morgen droog wil blijven, maar voorspellingen zijn niet al te best. Regenpak bij de hand houden dus.
Met vriendelijke groet,

Dick en Gerda

• 18 Mei 2012 - 21:43

Ge En Alex:

Hallo Dick en Gerda
    Jullie wandeltocht regelmatig gevolgd ,het lijkt wel aangenomen werk .want jullie zullen de wandeling zoals het lijkt binnen de gestelde tijd opleveren een mooi resultaat ,wij hopen dat je er van genoten hebt ,wij wel van de verslagen

• 19 Mei 2012 - 07:17

Peregrinofrans:

¡Hola Peregrino's
    Een pelgrimstocht is als het leven zelf. Een zoeken naar verbindingen tussen heden en verleden, gericht op de toekomst; ordening en relativeren. Inzien hoe betrekkelijk alles is. Onzekerheden ervaren en sterker worden. Jezelf tegenkomen en de balans opmaken. Vrijheid ondergaan en beseffen dat je met weinig ook ver kunt komen.
    De waardevolle contacten onderweg spreiden gevoelens en meningen over de hele wereld uit. Het in wandeltempo ondergaan van zoveel moois aan bouwkunst, cultuur en natuur.
    Het zijn geweldige ervaringen!
    Het is moeilijk om niet pelgrims het verhaal te vertellen!
    Jullie lopen vandaag, zaterdag, door een heel mooi oud bos met prachtige eiken. Ook over mooie slingerpaadjes met Keltische stenen muurtjes en mooi ouderwets landbouwgebied met maïs.
    De route gaat over sappig groene heuvels, door kleine boerendorpjes langs hoeven en kerken, over holwegen, beekjes en onder oude eikenbomen door. Puur genot.
    De holwegen (die hier Corredoira heten), stapplaatsen over riviertjes en met ommuurde paden van opeengestapelde keien werken als voortdurende tranquillizer. Wat een genot, wat een rust!
    De corredoira wordt vochtiger door de bebossing. Deze paden doen bij regen tevens dienst als waterloop. Bij het gehucht Brea kom je voorbij de 100-kilometerpaal.
    Verder gaat het pad over bochtige corredoira’s en ‘n asfalt weg, vervolgens is het dal van Miño dat je aankondigt bij het stuwmeer van Beleesarvan Portomarín in de buurt te komen. Dan de brug bij Portomarin over. Om de stad in te komen dien je een oude stadstrap met 45 treden te betreden.
    Geniet van elke stap...

Buen Camino,

• 19 Mei 2012 - 08:13

Anja:

haha 2 maanden voor 100 km, da's wel ff wat anders dan wat jullie doen!! geniet van de laatste km's!!

• 19 Mei 2012 - 18:01

Gek:

nog heel veel plezier de laatste dagen, het zal een raar gevoel zijn om straks niet meer te hoeven lopen, maar je kan er de rest van je leven over praten. jullie hebben het toch maar mooi gedaan kunnen wij niet zeggen. groetjes geke

• 19 Mei 2012 - 19:52

Albert En Margriet:

Wat zijn wij trots op deze tak van de familie. Zo als die Amerikaanse zou ik het ook wel zien zitten. Het lijkt me geweldig om deze vier dagen met al die andere pelgrims naar S. te lopen.
    Wat hebbenjullie straks veel te vertellen. Moet Gerda zich soms ook afreageren op jou Dick? B.v. bij een moeilijke afdaling. Volgens de foto gaat het goed tussen jullie.
    We blijvem jullie volgen. Succes met de laatste kilometers.

Groetjes Margriet en Albert.

• 19 Mei 2012 - 19:59

Janneke:

Ik lees nu het boek van Paulo Coelho, 'de perlgrimstocht naar Santiago', kom ik vast een beetje in de sfeer die jullie straks thuisbrengen, wat een verhalen zullen jullie te vertellen hebben, inderdaad een leven lang! Intussen is het hier warmer dan bij jullie, en eindelijke een droge dag gehad, echt genieten!
    En jullie vooral genieten van elke stap op het laatste stukje van jullie bijzondere voetreis!

• 23 Mei 2012 - 07:44

Evert Bouwman:

Hallo Dick en Gerda,
    Toen ik met pensioen ging vertelde je mij dat je ging wandelen je had jouw vakantie-en vrije dagen daarvoor opgespaard. Ik heb al je wandel verslagen met veel plezier gelezen.Het was een hele tippel, mooi dat je het binnen de gestelde tijd hebt gehaald,gefeliciteerd hiermee. Straks maar weer lekker werken en mooie verhalen vertellen.
    De groeten aan jou en je vrouw
    Evert

Verslag uit: Spanje, Sarria

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011