Santiago de Compostella - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu Santiago de Compostella - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

Santiago de Compostella

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

22 Mei 2012 | Spanje, Santiago de Compostella

Hallo,
Vanochtend was het dan zover.
Om 10.50 uur liepen we het plein op van de kathedraal samen met een Duitse jongen en een Zuid - Koreaans meisje. Wij hebben elkaar omhelst en gefeliciteerd. Het was een emotioneel moment. Na 2500 km is onze reis bijna voorbij. Wat rest is een terugvlucht van 5 uur naar Nederland.
Het geluk is wel aan onze zijde: Na een aarzelende start van de dag, brak rond de middag de zon door. Het is hier ook warm geworden. Gisteren 14 graden en vandaag 24.

Gisteravond besloten we om met 5 pelgrims ergens te gaan eten. We vonden een gelegenheid waar meer bekenden aanwezig waren. We hebben de tafeltjes aan elkaar geschoven. Het werd een heel gezellig samenzijn van 10 mensen.

Vanmiddag troffen we Rod uit de UK weer aan, die vooruit was gelopen.
Wij hebben afgesproken om vanavond om 19.00 samen te gaan eten.
Zojuist kwam nog een engelsman in de Auberge aan, die altijd met zijn handkar om ons heen had gelopen. Verschillende ochtenden hadden we korte gesprekjes met elkaar. hij gaat ook mee eten. Pelgrims zijn een grote familie van elkaar.
Morgen gaan we naar de pelgrimsmis.
Dit is de afsluiting van onze pelgrimage.

We hopen vanavond en morgen nog wat bekenden aan te treffen om afscheid te nemen.

Tot slot willen wij een ieder bedanken voor de reacties die wij hebben mogen ontvangen en met veel plezier hebben gelezen.

Ook zagen we dat het aantal "hits" op deze site hoog is, dit hadden we nooit verwacht ( ca 36000)

Morgen nog een laatste bericht vanuit Santiago.

Met vriendelijke groet,

Dick en Gerda

• 22 Mei 2012 - 16:57

Marijke:

Heerlijk jullie hebben het gered.
    Geniet nu nog even van het samen zijn met de andere pelgrims
    groetjes
    Marijke

• 22 Mei 2012 - 17:03

Mariette Vr.van Juli:

Gerda en Dick een dikke proficiat voor julie prestatie jullie hebben het in een record tempo gedaan,Julien is nog wel een paar dagen onder weg.Geniet van jullie laatste avond met de andere pelgrims,en mischien tot ziens .

Dikke kus

• 22 Mei 2012 - 17:14

Anja:

Gefeliciteerd!!! Supergoed gedaan, ben trots op jullie! Ik kan me nog goed herinneren dat jullie twee jaar geleden in Patagonië over deze droom praatten, toen nog een abstract idee en nu een geweldige ervaring geworden! Geniet nog van jullie laatste uurtjes daar en een goede terugreis gewenst!
    liefs!

• 22 Mei 2012 - 17:15

Petra:

In 1 woord geweldig, wat een topprestatie.
    Geniet van de laatste uren in Santiago, goede terugreis

Groetjes Petra

• 22 Mei 2012 - 17:57

Jean En Jeanne Pické:

proficiat en nog veel souvenirs

• 22 Mei 2012 - 17:59

Jean En Jeanne :

proficiat en nog vele souvenirs

• 22 Mei 2012 - 18:28

Hanneke:

Proficiat! dikke kus...

• 22 Mei 2012 - 18:29

Hester:

Wat een geweldige prestatie,gefeliciteerd!
    Geniet van jullie laatste dag .

• 22 Mei 2012 - 19:02

Irene:

wat een geweldig en inderdaad emotioneel gevoel, jullie zijn goed aangekomen in santiago, net als zovelen goede pelgrimsvrienden, veel respect en nu nog genieten van de laatste momenten samen bedankt voor de fijne en leuke verslagen en tot misschien het laatste verslag

• 22 Mei 2012 - 19:10

Pauline:

Proficiat hoor! Wat een prestatie van jullie! Jullie kunnen trots zijn op jezelf. Ik vond het erg leuk om jullie verslagen te lezen en zo jullie te volgen.
    Gerda ik ben benieuwd naar al je verhalen als je terug bent op het werk, dat zal wel erg wennen zijn voor je... Geniet nog van de laatste uren en straks thuis op een mooi avontuur teugkijken.

groet Pauline

• 22 Mei 2012 - 19:16

Annette Vd M:

Ook vanuit Rozenburg mijn hartelijke felicitatie voor het volbrengen van deze monstertocht. Jullie hebben het er zonder kleerscheuren vanaf gebracht , mijn diepe bewondering. Geniet ze nog morgen en een veilige terugvlucht. dikke beso

• 22 Mei 2012 - 19:21

Renske:

Gefeliciteerd! Wat een prestatie.
    Goede terugreis!
    Groetjes, Renske

• 22 Mei 2012 - 19:32

Marijke Van Bemmelen:

Van harte gefeliciteerd met deze enorme prestatie. Ik vond het heel leuk om jullie te volgen. Ik wens jullie een goeie vlucht naar huis.
    Een hartelijke groet van Martin en Marijke uit Steenbergen.

• 22 Mei 2012 - 20:02

Sandra:

Hallo Gerda en Dick,

Van harte gefeliciteerd met het halen van Santiago de Compostella! Wat een topprestatie zeg. Ik heb grote bewondering voor jullie. En wat is de tijd snel gegaan. Jullie zijn er al en er zijn nog geen drie maanden voorbij! Het zal echt wennen worden als jullie weer thuis zijn (en in jullie eigen bed kunnen slapen). Gelukkig eerst nog een paar weken "bij komen".
    Hopelijk zie ik jullie snel, ben erg benieuwd naar alle foto's.

Groetjes Sandra

• 22 Mei 2012 - 20:04

Ge:

Gefeliciteerd van uit Hardenberg.
    geweldig wat jullie hebben gedaan.
    Groetjes Alex en Ge.

• 22 Mei 2012 - 20:07

Ronald Mirer:

Gefeiciteerd, geweldig dat jullie het zo snel en zonder ernstige ongemakken hebben gehaald. Bedankt voor alle mooie verhalen zodat je je makkellijk kunt voorstellen wat jullie meemaakten. De saamhorigheid met andere pelgrims en vaak de aandacht en motivatie door bewoners van de streken waar jullie doortrokken.
    Geniet er nog maar even van en een goede thuisvlucht en dan lekker die rugzak af, iedere dag iets langer want je moet tenslotte afkicken.
    Jullie kunnen nu bijna alles aan. groetjes Ronald

• 22 Mei 2012 - 20:33

Myriam:

Proficiat met deze geweldige prestatie!
    Wat een kanjers zijn jullie om deze tocht samen in zo'n kort tijdsbestek af te leggen. Wat hebben we genoten van jullie reisverslag. Het was een vertrouwde afsluiting van de dag geworden. We zullen het missen... Geniet nog van jullie laatste avond en dag en we wensen jullie alvast een veilige reis terug. Tot ziens op Nederlandse bodem! Myriam en Geert

• 22 Mei 2012 - 20:54

Gerke&Heide:

Gefeliciteerd met deze prestatie!
    Zullen het niet snel evenaren...
    Geniet van de laatste dagjes en drink er nog een lekker wijntje op (hoeft immers morgen niet meer te lopen ;-))
    Groetjes en tot snel!
    Ps. worden de sokken nog verbrand?

• 22 Mei 2012 - 21:07

André En Nannette:

Dick en Gerda,

Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie!
    Geniet nog even van jullie samenzijn en alle andere pelgrims.
    Een goede reis terug.

Hartelijke groeten,
    André en Nannette

• 22 Mei 2012 - 21:42

Toos:

gefeliciteerd met het volbrengen van jullie reis naar Santiago. Zo lang naar uitgekeken en nu staan jullie daar op het plein, fantastisch. Na vele mooie ontmoetingen nog een dag om het avontuur af te sluiten,geniet ervan en goede reis naar huis, gr Toos

• 23 Mei 2012 - 05:49

Nelleke:

Gefeliciteerd Gerda en Dick, met deze fantastische prestatie!!
    Tot 4 juni.

• 23 Mei 2012 - 06:06

Laura En Lorette:

Wat een prestatie!
    GEFELICITEERD!

• 23 Mei 2012 - 06:35

Patrick:

GEWELDIG !!! Gerda & Dick, een bijzonder grote proficiat vanuit Belgie !

• 23 Mei 2012 - 07:11

Madiek:

Met veel plezier alle leuke berichtjes gelezen en fijn mee kunnen leven,
    diep respect voor de lange (zware?) tocht!

Geniet nog de laatste dag en we zien je weer snel terug Gerda...

Groet Madiek

• 23 Mei 2012 - 07:21

Janneke:

Van harte gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep van deze tocht, wat een belevenis! Wat leuk dat we daar een beetje deel van mochten zijn door jullie verhalen.
    En een behouden reis terug naar Nederland!
    Tot gauw!

• 23 Mei 2012 - 11:54

Iris:

Gefeliciteerd! Wat een prestatie! Het zal wel vreselijk wennen zijn als jullie straks weer thuis zijn. Nu nog even genieten...

• 23 Mei 2012 - 14:19

Geke :

gefeliciteerd alllebei, een hele prestatie. nu weer terug naar het gewone leven. geniet van de tijd die je daar nog bent en we spreken elkaar gauw.. groetjes geke