Melide - Reisverslag uit Melide, Spanje van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu Melide - Reisverslag uit Melide, Spanje van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

Melide

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

20 Mei 2012 | Spanje, Melide

Hallo,
Vandaag in Melide aangekomen, oftewel kilometerpaal 51 !.
Het einde nadert snel.
Gisteren een geweldige wandeldag gehad door een zeer afwisselend landschap. Ook het weer zit mee, de weermannen van Spanje hebben slecht weer voor ons voorspeld, maar in de ochtenduren valt het 100% mee.
Gistermiddag kwam de hagel en regen met bakken uit de lucht, maar toen zaten wij al droog in onze refuge in
Ganzor.
Vanochtend weer verder richting Melide.
Een ieder loopt zijn Camino op eigen wijze, zo ook een drietal Duitsers, die er vandaag een kroegentocht op na hielden (naar eigen zeggen). Ze waren al in drie kroegen geweest en elke keer een fles wijn gekocht en opgedronken. Tot zover dit gegeven.
Later kwamen we ze achterop. Ze hadden een stok van ongeveer 1.30 meter lengte bij zich. Op zich een goed hulpmiddel om de Camino te lopen.
Deze stok wordt echter een gevaarlijk wapen als je een fles wijn op hebt. Een van de mannen speelde wat met de stok totdat ie voor hem in de grond bleef steken.
Het andere eind van de stok kwam in zijn kruis terecht. Toen was er geen houden meer aan. Door het gewicht van de rugzak vloog hij over de stok heen, die nog steeds in zijn kruis vast zat.
Na een salto, bij het turnen krijg je er een 10 voor, belandde hij op de grond. Voorzichtig krabbelde hij voor overeind.
Op onze vraag of alles goed was: zei hij zacht "jaja".
Wij weten zeker, dat dames voorlopig geen last van hem zullen hebben.
En hij zal voorlopig wel cola drinken denken wij.
Verder was het vandaag een mooie tocht over veelal zandpaden door bossen.
We genieten nog steeds volop. Het zal zeker wennen worden als we straks geen rugzak meer hoeven opdoen. We gaan nu een biertje halen in Melide.
met vriendelijke groet,

Dick en Gerda.

• 20 Mei 2012 - 14:17

Mariette Vrouw Van J:

Hallo Dick en Gerda

Ik heb julie verhalen met spanning gevolgd nu weet ik wat mijn ventje te wachten staat .Jullie camino zit er bijna op .Julien moet nog zeker 2weken stappen en daarna nog naar Finester.Geniet nog van de laatste dagen en dan weer het gewone dagelijkse leven het zal afkikken worden.Groetjes Mariette

• 20 Mei 2012 - 14:36

Hanneke:

Bedankt voor alle prachtige reisverslagen en mooie fotoos....ik ga jullie missen....veel sterkte en geniet de komende dagen...zakdoeken mee....bon camino...liefs...

• 20 Mei 2012 - 15:34

Annette Vd M:

Hallo Dick en Gerda weer genoten van 2 heerlijke wandeldagen vanuit Hoornaar. Onder heerlijke omstandigheden geen wind zon en voor het eerst ....loop ik al weer te zeuren ik heb het heet. Gisteren richting Ameide langs het water naar Meerkerk en zo terug langs het kanaal 5.6km Heerlijk gelopen. In de feesttent nog genoten van een shantykoor. Ja jammer maar het einde is nu echt in zicht genieten nog maar van de laatste 2 dagen en een veilige reis terug naar huis en hou alles heel. groetjes

• 20 Mei 2012 - 18:03

Piet Rosenhart:

Dag Dick en Gerda,

Het lopen gaat sinds een week weer als vanouds! Ik ben begonnen met 10 km in flink tempo en heb daarna de afstanden flink kunnen opvoeren zonder pijn aan de kuit te krijgen. Afgelopen vrijdag heb ik in Hoornaar de 40 km gelopen en vandaag in Haarlem 25 km. Volgende week de 55 km in de Krimpenerwaard en dan wellicht de 110 km in Geldermalsen.
    Voor jullie zit de tocht er nu bijna op en ik kan jullie verzekeren dat jullie nog lang aan deze bijzondere tocht zullen terugdenken.
    Maar geniet eerst nog van de laatste wandeldagen door Galicië!
    Hartelijke groet,
    Piet

• 20 Mei 2012 - 18:03

Piet Rosenhart:

Dag Dick en Gerda,

Maar geniet eerst nog van de laatste wandeldagen door Galicië!
    Hartelijke groet,
    Piet

• 20 Mei 2012 - 19:29

Corry Luijkx:

Hoi Dick en Gerda,

Heel veel succes met de laatste kilometers. Vanavond ga ik op tv een programma van Kruispunt bekijken ver Santiago de Compostello. Geniet nog even in Spanje,
    Corry

• 21 Mei 2012 - 00:24

Eric:

Geniet van jullie biertje en van de laatste kilometers. Pas op voor stokken....

• 21 Mei 2012 - 10:30

Toos:

met ontzettend veel plezier heb ik de reisverslagen gelezen en daarmee jullie belevenissen gevolgd. De laatste foto's zijn ook weer prachtig, en dan ook nog mooi weer, super. Ik wens jullie nog veel plezier voor de laatste kilometers en bij het bereiken van je doel, de aankomst in Santiago, wordt vast heel bijzonder,
    gr Toos

• 21 Mei 2012 - 11:13

Guido:

Veel plezier nog de laatste dagen, leuk om de resiverslagen te lezen!

• 21 Mei 2012 - 17:16

Anja:

haha geweldig zo'n live komiek onderweg :)

geniet van de laatste paar kilometertjes!
    liefs!

• 22 Mei 2012 - 18:11

Irene:

lieve mensen jullie naderen bijna het eindpunt, wat hebben jullie genoten, moeten afzien en ook heel gelukkig samen beleven, melide klinkt voor mij heel bekend (heb de camino primitivo gelopen), ik kijk uit naar de laatste pelgrimverhalen, nog een hele fijne tijd

Verslag uit: Spanje, Melide

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011