Weer thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

25 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Hallo,
Na een goede terugreis via Barcelona kwamen we gistermiddag om 15.00 uur weer terug op eigen bodem.
Op Schiphol werden we opgewacht door onze 3 kinderen.
Wat we toen nog niet wisten was wat er thuis te wachten stond. Ons huis was
versierd en de buren stonden ons op te wachten. We bleken toch nog wel weer welkom te zijn, hetgeen ons goed deed.
's Avonds hebben we met onze kinderen van een heerlijke barbecue genoten.
De eerste nacht in ons eigen bed was kort. 's Ochtends om 5.30 uur stond ik (Dick) al in de keuken. Het was namelijk licht en de zon kwam al bijna op. Het besef was er nog niet, dat het hier 2 uur eerder licht wordt dan in Spanje.
Na 83 dagen om 6.00 uur op te staan (in het donker) zullen we ons weer moeten aanpassen aan het Nederlandse ritme. Dat zal nog wel enkele dagen duren.
Dit is het laatste verslag.
Er volgt nog een evaluatie (voorbereiding; benodigdheden) voor die mensen die ooit van plan zijn een soortgelijke tocht te gaan lopen.
Wij willen graag onze ervaringen met hen delen.

Met vriendelijke groet,

Dick en Gerda

• 25 Mei 2012 - 17:09

Hanneke:

Sterkte, bij mij heeft het maanden geduurd voordat ik echt thuis was. Mijn lichaam was in een vliegreis van een paar uur thuis....maar mn ziel had langer nodig om thuis te komen....liefs

• 27 Mei 2012 - 14:31

Iris:

Wat een leuke thuiskomst!

• 02 Juni 2012 - 22:04

Wilma:

Dag lieve Gerda en Dick,

Het was erg fijn jullie ontmoet te hebben op de camino.
    Ook zo bijzonder dat wij elkaar steeds weer tegen kwamen. Samen gezellig eten, met Tjun en Rod.Hele mooie momenten samen, ik denk aan Morgenstimmung van de componist Grieg in de herberg in Lorca, erg emotioneel Deze reis is om nooit te vergeten, thuis probeer ik nog lang de sfeer vast te houden. kus Wilma

• 14 Juni 2012 - 16:07

Jan Arent Kenter:

hallo gerda,
    via mijn zus hoorde ik dat jullie deze trip gemaakt hadden.
    wat leuk om je eens terug te zien,is onderhand al wel 40 jaar geleden.
    laat eens iets van je horen hoe het je is vergaan in die 40 jaar.

• 15 Juni 2012 - 08:37

Jan Arent Kenter:

e-mail adres:jankenter@ziggo.nl

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011