O Pedrouzo - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu O Pedrouzo - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

O Pedrouzo

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

21 Mei 2012 | Spanje, Madrid

Hallo,
We vernamen dat het in Nederland eindelijk mooi weer is geworden.
Hier is het maar koud, ongeveer 13 graden bij een bewolkte lucht.
Het is wel droog. Zolang we bewegen is het wel aangenaam. Maar nu na de dagelijkse wandeling is het maar bitter koud. Gelukkig zijn de verwachtingen voor morgen en overmorgen wat gunstiger, zodat we nog wat kunnen genieten van de zon.
We zitten nog 18 km van Santiago af.
Morgen gaan we het beleven: de aankomst in Santiago. Aan de ene kant een feestelijk gevoel, aan de andere kant betekent dit het einde van een fantastische reis.
Wij beginnen eigenlijk nu te beseffen wat we de afgelopen 3 maanden allemaal gedaan hebben.
Meer dan 1300 foto´s zullen ons aan deze reis herinneren.
Vandaag was het een mooie wandeling door een bosrijk gebied door uitgestorven dorpjes en hier en daar een barretje waar we wat konden kopen.
Ook werden we geconfronteerd met wat wij zijn gaan noemen: buspelgrims.
Dit zijn mensen, die zich met bus laten vervoeren naar een bepaald punt en daar een stukje pelgrimspad gaan lopen. Ze zijn duidelijk te herkennen aan een klein rugzakje.
Ook hier geldt weer: een ieder loopt zijn Camino op zijn eigen wijze. Wij zijn dat leren respecteren.
Tot zover het verslag voor vandaag.
Met vriendelijke groet vanuit een kil
O Pedrouzo.

Dick en Gerda

• 21 Mei 2012 - 15:09

Annette Vd M:

Succes met de allerlaatste loodjes morgen ik zal de zon naar jullie toe sturen kunnen jullie nog even genieten voor de terugvlucht aanstaande is. Ik zal de verhalen gaan missen dus vanaf deze kant is het ook afkicken maar dan anders. Hou alles heel en tot gauw. groetjes

• 21 Mei 2012 - 15:30

Jan En Monique:

Mooie dag morgen toegewenst! We hebben echt bewondering voor jullie prestatie en die 1300 foto's komen we tzt wel eens bekijken!

• 21 Mei 2012 - 17:19

Anja:

ooohhh spannend!! ik zal aan jullie denken morgen!!!! GENIET ervan!!! Wat zal het een bijzonder moment zijn!
    Ik ben supertrots op jullie!

• 21 Mei 2012 - 18:32

Johan En Franny:

Hallo buurtjes,

Wij wensen jullie morgen een hele goede aankomst in Santiago toe!!

Geniet van het unieke moment na deze mega-prestatie.

Hier in Nieuw-Beijerland is de zon alvast gaan schijnen om jullie donderdag een welkom-thuis te heten.

Groetjes vanuit jullie Casa Di Nueva Beijerland!

• 21 Mei 2012 - 18:41

Heide:

Geniet van t laatste stukje!
    Bedankt voor t mee laten reizen via de verhalen en foto's.
    Tot donderdag!
    Ps Roparun komt door Oud-Beijerland!

• 21 Mei 2012 - 18:49

Annie Van Vlaenderen:

Hallo,
    Ik lees juist in het verslag dat jullie morgen aankomen in Santiago. Dit zal waarschijnlijk het minst mooie stuk van jullie pelgrimstocht worden.
    Proficiat dat jullie die afstand op zo een korte tijd gelopen hebben. Nu zal het terug wennen worden aan het gewone leven in Nederland.
    Blijf genieten van de herinneringen.

• 21 Mei 2012 - 18:52

Petra:

Geniet van de aankomst morgen.
    Goede terugvlucht gewenst en tot eind van de week (naar verwachting met zonnig mooi weer).

Groetjes Petra

• 21 Mei 2012 - 18:55

Marijke:

Morgen is het zover, dan komen jullie aan waar jullie heel de tijd naar toe gelopen hebben. Bedankt dat wij mochten mee genieten van jullie impressies.
    Rijnmond weerbericht geeft net door dat het In hoek van Holland slecht 13 graden was, dat kom door het koude zeewater. In Spijkenisse rond de 20 graden.

groetjes

• 21 Mei 2012 - 19:52

Henriette:

Heeeeel veel succes met de allerlaatste loodjes, stappen, geniet van jullie moment van aankomst!! Zal best een vreemd gevoel geven zeg, de eindstreep...kan me jullie gemengde gevoelens wel voorstellen, maar jullie zijn Toppers en bedankt voor het meegenieten!!:-)
    Groet van ons

• 21 Mei 2012 - 20:09

Peregrinofrans:

¡Hola Peregrina Gerda y Peregrino Dick,

Je zal uiteraard meer en meer over het naderende einde van jouw tocht aan het nadenken zijn en eveneens aan wat achter je ligt... dat geeft een dubbel gevoel. Je bent gehecht geraakt aan het zorgeloos onderweg zijn. Het dagritme, de vrijheid, het zwerversgevoel, de mensen onderweg, al het moois en de afwisseling ieder dag opnieuw.
    Het grote genieten. Gevoelens die je nooit meer los zullen laten...
    De weg die je een beetje hervormd heeft, leren genieten en relativeren.

Geniet van elke stap op pad naar...jezelf

Buen Camino,

• 21 Mei 2012 - 21:46

André En Nannette:

Beste DIck en Gerda,

Wij wensen jullie een hele mooie aankomst op jullie eind bestemming.
    Jullie hebben een super prestatie geleverd!
    Wij hopen jullie donderdag in gezondheid weer te ontmoeten.
    Wees welkom terug in NIeuw-Beijerland.

Hartelijke groeten,
    André en Nannette

• 22 Mei 2012 - 07:46

Margriet:

Alvast van harte gefeliciteerd met jullie geweldige prestatie!

• 22 Mei 2012 - 08:51

Edo Elly En De Rest:

Hoi familie ,

Van harte met jullie enorme prestatie .
    het lijkt me heel mooi om langs plekken te komen waar je normaal nooit komt, en dan iedere keer weer al die vreemde nationaliteiten te ontmoeten , die allemaal hun eigen belevenissen hebben gehad .
    Maar nu wordt het wel even weer wennen aan dew dagelijkse beslommeringen.
    Dit berichtje wordt tijdens de koffie vanmorgen geschreven , maar we gaan er van uit dat ook de laatste kilometertjes we l zullen worden overwonnen .
    We wensen jullie een goede reis verder en een behouden thuiskomst .

• 22 Mei 2012 - 11:04

Conny Sneep:

Hallo Dick en Gerda,
    Wat is het toch altijd leuk om jullie te volgen. Bij het begin heb ik een berichtje geplaatst en nu bij het eind nog eentje. Ik hoop niet dat "de laatste loodjes het zwaarst wegen..". Het eind is in ieder geval in zicht. Geniet nog even van alles, eind van de week zijn jullie weer thuis op honk.
    Groetjes, de buurvrouw

• 22 Mei 2012 - 14:15

Davy Prager:

He Dick.
    Nog een paar kilometer lees ik. Ik vind het een hele prestatie wat je samen met je vrouw hebt voltooid.
    Super knap...ik hoop dat jullie ervan genoten hebben.
    Tot op de zaak.

• 22 Mei 2012 - 18:24

Irene:

hallo dick en gerda, het zal een emotioneel gevoel geven wanneer jullie het plein voor de kathedraal in santiago oplopen misschien ook de pelgrimsmis bijwonen, HIJ heeft jullie hier veilig en beschermd naar toe geleid, ik wacht op jullie laatste verslag, kom veilig thuis