Hospital de Orbigo - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu Hospital de Orbigo - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

Hospital de Orbigo

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

12 Mei 2012 | Spanje, Hospital de Órbigo

Hallo,
Over de etappe van vandaag kan ik kort zijn: lees reactie van Pelgrinofrans van gisteren. Het is precies zo gegaan. Het lijkt wel dat die gozer achter ons aanloopt.

Wij hebben inderdaad gekozen voor de "stille route". De andere route gaat langs een snelweg en een doorgaande weg, daar hadden wij geen zin in. Hier stond wel tegenover dat we vandaag ca 37 km hebben afgelegd.
Dit is tevens de laatse 30+ geweest.
De komende dagen gaan we kortere afstanden afleggen. Wij willen 22 mei aankomen in Santiago. Dus meer genieten van de mooie vergezichten die nog gaan komen.
Vandaag was het bloedje warm, 25+ en van tijd tot tijd geen zuchtje wind.
Door veel te drinken is alles goed gegaan.
Morgen gaan we richting het gebergte van Leon. (Via Astorga)
Het zal weer omhoog gaan, maar daar hebben wij wel weer zin in.
Nu gaan we nog een biertje pakken, dat hebben we wel verdiend na deze lange warme dag.
En we slapen vanavond weer samen in een zo te zien gezellige refuge.
Met vriendelijke groet,

Dick en Gerda

• 12 Mei 2012 - 14:42

Iris:

Wat gaat het toch snel... nog even en jullie zijn er al! Neem de laatste dagen extra de tijd om te genieten!

Groetjes Iris

• 12 Mei 2012 - 21:01

Heide:

Jeetje joh, einde in zicht. Is snel gegaan. Fijn dat jullie rustig aan kunnen aan kunnen doen.
    Leuk om de foto te zien van welk terrasje het smsje is gekomen.
    Vanaf nu elke dag een vinger om af te tellen (of beter gezegd op te tellen tot een prachtige complete camino!).
    Groetjes!

• 13 Mei 2012 - 15:58

Annette Vd M:

Hallo globetrotters Fijn te lezen dat alles nog steeds goed gaat. Gisteren in Ridderkerk gelopen jullie wel bekend. Het is bij een heel klein buitje gebleven. Naderhand kon de jas uit en de zonnebril op, moet niet gekker worden, de tocht is niet zo heel spectaculair, maar het gaat om de kilometers. Want de vereniging ging naar Halsteren maar ik had geen zin om ver te rijden. Dit was weer een klein berichtje uit Rozenburg. Groetjes en hou alles heel.

• 13 Mei 2012 - 17:54

Margriet:

Oh spannend, nog even en jullie arriveren in Santiago!
    Op 12 mei was ik ook goed bezig: ik heb m'n eerste 40 km tocht volbracht!

• 13 Mei 2012 - 18:38

Marion Zondervan:

Hola Gerda,
    Met ons Spaanse lesclubje volgen we jullie reisverslag natuurlijk ook. Bij elk onderwerp over wandelen komt Gerda . Geniet vooral veel van

• 13 Mei 2012 - 18:51

Marion Zondervan:

Hola Gerda,

Mijn reactie ging er iets te snel vandoor .... Enfin, je komt dus regelmatig langs in onze Spaanse conversaties als we het over wandelen hebben. Doe het maar lekker rustig aan de komende dagen zodat jullie nog veel van Spanje kunnen genieten. En we hopen je natuurlijk in oktober weer in ons clubje te zien, want deze tocht door Spanje smaakt vast naar meer :-)
    Saludo de Cecilia, Winnie, Conny, Marieke y Marion

• 14 Mei 2012 - 13:34

Petra:

Jullie blijven gaan als een speer, succes met de laatste loodjes

• 14 Mei 2012 - 13:46

Myriam:

Vandaag lichtelijk ongerust jullie reisverslag geopend. "Hospital..." Ik las niet verder en dacht nee, toch!!! Oef, gewoon een plaatsnaam en weer lekker schootje schootje slapen in een gemengde refuge. Geniet van de laatste etappes met hopelijk dit keer geen sneeuw of vreemde toestanden, enkel prachtige vergezichten in een zonnig landschap!
    Heel veel liefs
    Myriam en Geert

• 14 Mei 2012 - 15:32

Laura:

Wow, wat gaat het hard! Ik verbaas me er iedere keer weer over hoe snel jullie vorderen. Succes met de laatste etappes, lekker dat die wat korter worden. Geniet ervan!

• 15 Mei 2012 - 14:21

Betsij:

Heb jullie af en toe gevolgt , jullie zijn bikkels .veel plezier bel je bij thuiskomst
    st

groeten betsij westerman

• 15 Mei 2012 - 20:07

André En Nannette :

Ha Dick en Gerda,
    Blijft leuk om jullie digitaal te volgen.
    Begrijp dat jullie nog steeds genieten, zeker wat het weer betreft.
    Hier in Nieuw-Beijerland lijkt het wel Herfst. Zojuist een flinke stortbui!
    Wel goed voor de tuin, jullie violen staan er weelderig bij.
    Genieten jullie nog maar even!
    Hartelijke groeten!!!

• 15 Mei 2012 - 20:08

André En Nannette :

Ha Dick en Gerda,
    Blijft leuk om jullie digitaal te volgen.
    Begrijp dat jullie nog steeds genieten, zeker wat het weer betreft.
    Hier in Nieuw-Beijerland lijkt het wel Herfst. Zojuist een flinke stortbui!
    Wel goed voor de tuin, jullie violen staan er weelderig bij.
    Genieten jullie nog maar even!
    Hartelijke groeten!!!

• 15 Mei 2012 - 21:14

Corry Luijkx:

Hoi Dick en Gerda,

verbazingweekend hoe snel de tijd gegaan is. Ik mis het af en toe samen fietsen (en ik natuurlijk behoorlijk hijgend) wel hoor!! Nog veel succes met de laatste loodjes. Voor Pinksteren zijn jullie in Santiago begrijp ik. Toppie.
    Corry

• 16 Mei 2012 - 12:54

Pauline:

Wat een prestatie zeg! Voor jullie is de tijd zeker ook voorbij gevlogen? Veel succes met de laatste kilometers, maar ik weet zeker dat dat wel gaat lukken....
    Blijf vooral genieten!

groet, Pauline

Verslag uit: Spanje, Hospital de Órbigo

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011