Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

Leon

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

11 Mei 2012 | Spanje, León

Hallo,
Vandaag een korte etappe naar Leon.
Vanochtend om 7.30 uur vertrokken en om 10.00 uur waren we in Leon. Leon is een vrij grote stad met een oude kern en kathedraal. Veel leuke kleine oude straatjes met winkeltjes en terrasjes.
We besloten hier de rest van de dag te blijven en lekker uit te rusten.

We kochten een liter sangria en settelden ons op een terras nabij de kathedraal. Menig pelgrim zat hier en het was dus heel gezellig. Het weer is bewolkt en ca 25 graden. Heerlijk dus.

Tegen 15.00 besloten we om ons even terug te trekken in onze refuge voor een siesta. We passen ons heel makkelijk aan in Spanje. Zeker na een liter sangria.
Vanavond een terrasje zoeken voor de maaltijd. Pelgrims hebben altijd honger (trek).
We slapen in refuge, waar mannen en vrouwen gescheiden van elkaar slapen.
Maar daar komen we ook wel weer over heen. Morgenvroeg na het ontbijt gaan we weer verder, een vlakke etappe van ca 30 km.
Met vriendelijke groet,

Dick en Gerda.

• 11 Mei 2012 - 15:31

Anja:

haha "zeker na een liter sangria" :D Klinkt me bekend in de oren ;) Blijf ervan genieten en maak er gewoon een korte nacht van, dan hoef je elkaar ook niet zo lang te missen :P
    liefs,
    Anja

• 11 Mei 2012 - 16:56

Marijke:

Gauw om 16.00 uur thuis kijken of er al een berichtje van jullie was. Nee nog niet.
    De computer maar aan laten staan en zowaar kwam het bericht dat jullie in Leon zijn aangeland. Ik had al begrepen dat het niet zo ver was. Ik ben benieuwd waar jullie morgen zullen zijn
    groetjes
    Marijke

• 11 Mei 2012 - 17:19

Henriette:

Zo, dat was zeker een korte etappe, maar ook wel een keer lekker even een beetje uitrusten en sangria drinken ;-) jullie maken van alles mee he, geweldig, zal idd niet meevallen om straks weer gewoon aan t werk te moeten, maar voorlopig nog heerlijk genieten!! Veul wandelplezier!! :-)

• 11 Mei 2012 - 22:25

Peregrinofrans:

¡Hola Peregrino's,
    Het is nog slechts 303.000 mtr naar SdC.
    Om de "meelopers"een beeld te geven waar jullie o.a. vandaag hebben gelopen zie: www.youtube.com/watch?v=SQGq96LFeb8
    Morgenochtend lopen jullie de eerste 5 km Leon uit, langs het oude Hospital de San Marcos voor Peregrinos, het is nu het Parador hotel.
    Na 7 km komen jullie in La Virgen del Camino.Daar moeten jullie beslissen of we de route langs de autoweg N-120 blijven volgen, of de variant via Villar de Mazarife over het platteland. Als jullie voor de alternatieve route kiezen, ik vermoed dat dat jullie dat wel doen. Tot Villar de Mazarife is de route best aangenaam, dan hebben jullie er de 21 km naar Villar de Mazarife erop zitten. Vervolgens lopen jullie door naar Puente y Hospital de Orbigo.
    Meteen buiten het dorp krijgen jullie een lang recht stuk van 6 km over asfalt, dan nog een paar km rechtdoor over een zandpad . In Villavante 8 km verder staat gelukkig een bron, en dan de laatste 5 km naar Hospital de Orbigo waar jullie over de beroemde lange bogenbrug over de Orbigo het tweelingdorp Hospital de Orbigo binnenlopen.
    Geniet van elke stap...

Buen Camino,

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011