Puente Villarente - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu Puente Villarente - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

Puente Villarente

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

10 Mei 2012 | Spanje, Madrid

Hallo,

Vandaag in korte broek en T-shirt gelopen. 25 graden, oosten windje.
Dit is echt wat we nodig hebben.

Gisteravond een fantastische avond gehad. Nadat het eten klaar was werd om 19.30 uur de bel geluid ten teken dat we aan tafel konden.
Eerst moest een ieder zich voorstellen. 39 personen uit 14 landen, een heerlijk gemengd gezelschap. Daarna sla en pasta gegeten. Sangria en wijn als drankje erbij. Na het eten moesten de mensen uit elk land een liedje zingen in hun eigen taal. Vervolgens heeft een van de hostelliers nog een paar liederen op gitaar gespeeld. Om 21.00 uur, na de afwas werd een een korte gebedsdienst gehouden. Tenslotte zijn we om 21.45 gaan slapen.
Het geheel was een heel leuke ervaring. De hostelliers zijn vrijwilligers, die twee weken vakantie gebruiken om pelgrims op te vangen in de Auberge. Dit deden ze heel goed.
Vandaag heerlijk gewandeld richting Leon, waar we 13 km van af zijn.
De bergen rond Leon, met sneeuwtoppen, zijn al duidelijk zichtbaar.
Het einde nadert, maar daar willen we voorlopig nog niet aan denken. Er volgen nog enkele zeer mooie dagen.
Hopelijk blijft het weer meewerken de komende tijd.
Met vriendelijke groet,

Dick en Gerda

• 10 Mei 2012 - 14:19

Patrick:

Ik dacht dat "7 mijlslaarzen" alleen maar in sprookjes bestonden, maar jullie hebben er blijkbaar :-)

Het zou mij niet verbazen indien jullie niet in Santiago zouden stoppen, maar nog verder stappen tot aan de kust ? (zeker als het mooi zonnig weer zou blijven)

Ben trouwens benieuwd hoe het met jullie spaans gaat, nu jullie in de streek vertoeven waar men het zuiverste spaans / Castilliaans spreekt (lees: meest verstaanbare) & geen argentijns spaans ;-) Nog veel stapplezier !

• 10 Mei 2012 - 16:56

Jans En Jose:

Tussen de bedrijven door lezen wij jullie dagverslagen.......... Reactie jans dat kunnen we beter met de auto doen ........reactie jose....ik zou willen dat ik het kon......maar niet alleen...en vriend van ons heeft het op de fiets gedaan en dat was al tjoesssss......in jullie ogen waarschijnlijk nog de laatste kilometers.....voor ons groot respect .....het gaat zeker lukken!!!!!!!!!!

• 10 Mei 2012 - 17:18

Geke:

he eindelijk dan toch de spaanse zon en de korte broek zat natuurlijk helemaal onderin de rugzak.. Jullie zijn er bijna? Hoeveel km nog? Het was hier heel veel water vandaag, maar niet koud.. Nu is het droog. Zo te lezen hebben jullie het heel gezellig, zal straks wennen zijn om weer te werken, en nederlands te praten. Nog heel veel plezier en hopelijk blijft het mooi weer.. groetjes geke

• 10 Mei 2012 - 20:16

Anja:

Super!! En wat een prestatie!! Nu al een ervaring om nooit meer te vergeten!

• 11 Mei 2012 - 10:17

Janneke:

Zou dat goede weer dan ook deze kant op kunnen komen? Tot nu toe komt wel die regen en dat in zeer grote hoeveelheden, wij zijn het spuugzat! Maar jullie verhalen bieden hoop! Wat een voetreis maken jullie toch, wat een fantastische ervaringen doen jullie op, nog mooier dan waarop jullie hoopten? Geniet er maar van, zo te horen gaan jullie het echt jammer vinden als jullie aankomen op de plaats van bestemming!

Verslag uit: Spanje, Madrid

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011