Bercianos del Real Camino - Reisverslag uit Bercianos del Real Camino, Spanje van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu Bercianos del Real Camino - Reisverslag uit Bercianos del Real Camino, Spanje van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

Bercianos del Real Camino

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

09 Mei 2012 | Spanje, Bercianos del Real Camino

Hallo,
Eindelijk: vandaag schijnt de zon,
Daar waren we wel aan toe. De temperatuur is ook omhoog geschoten, dus hebben we sinds maart weer eens in een T-shirt kunnen lopen.
Over twee dagen hopen we in Leon aan te komen, de laatste grote stad die we gaan passeren voor Santiago.
We vermaken ons nog steeds prima.
Vandaag was het een vlakke tocht met weinig wind. Gisteren hebben we vele pelgrims zeer vermoeid zien binnen komen. Het was toen ook best pittig, de laatste 16 km tegen een windkracht 5 inlopen zonder enige beschutting.
We zijn in een refuge beland waar we vanavond gezamelijk gaan eten. Er wordt voor ons gekookt en als je wil mag je meehelpen in de keuken. Dit laatste gaan we zeker doen.
Daarna is er nog een korte gebedsdienst in het kapelletje.

Met vriendelijke groet,

Dick en Gerda

• 09 Mei 2012 - 14:22

Anja:

Hopelijk blijft het zonnetje!!
    Fijn dat jullie nog steeds ervan genieten, keep up the good work!
    liefs,
    Anja

• 09 Mei 2012 - 14:57

Eppy:

Wat zijn jullie bezig met een TOPprestatie,en geweldig om elke keer te lezen dat jullie er zo`n plezier in beleven.Het ga jullie goed Dick en Gerda.
    Oant sjen

• 09 Mei 2012 - 20:36

De Fuutjes:

Hopelijk heeft t eten gesmaakt.
    Zijn jullie weer aan de pasta? :)
    Groetjes van Roos

• 09 Mei 2012 - 21:45

Toos:

heerlijk, een dag mooi weer, na al die storm en regen, maar even houden zo.
    Dat koken werd zeker wel een aflevering van "herrie in de keuken", gezellig hoor. Ik vlieg vrijdag naar Engeland voor 2 dgs.IML-tocht, ben benieuwd. Super , dat het zo goed gaat met jullie, blijf vooral genieten..
    gr Toos

• 09 Mei 2012 - 22:33

Annie Van Vlaenderen:

Hallo,
    Jullie naderen Compostela met rasse schreden en regen en wind kan jullie niet deren, zoals ik lees in de verslagen. Blijf genieten van al dat moois.
    Groetjes uit Mechelen Annie

• 10 Mei 2012 - 12:31

Annette Vd M:

Het is vandaag broeierig warm na de regen van vanmorgen is het nu droog maar volgens de radar gaat dat niet meer lang duren. Volgens mij gaat de lente dit jaar niet voor veel zon zorgen. Maar bij jullie gaat alles goed en dat is het voornaamste. Vinden jullie het niet jammer dat het einde in zicht komt? Wandel ze en hou alles heel.

Verslag uit: Spanje, Bercianos del Real Camino

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011