Calzadilla de la Cueza - Reisverslag uit Calzadilla de la Cueza, Spanje van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu Calzadilla de la Cueza - Reisverslag uit Calzadilla de la Cueza, Spanje van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

Calzadilla de la Cueza

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

08 Mei 2012 | Spanje, Calzadilla de la Cueza

Hallo,
Na enkele dagen Meseta weer een bericht van ons.
De Meseta is heel mooi om door te wandelen en zeker niet saai zoals door sommige mensen wordt voorgespiegeld. We genieten elke dag.
Reactie van Piet Roosenhart is zeer treffend. We hebben zelfs twee dagen droog weer gehad, ideaal weer voor onze wandeling. Vanochtend regende het echter weer. Na enkele uren brak de lucht en kwam er zelfs aarzelend een zonnetje door.Wel stond er een harde westenwind, zodat we ons behoorlijk moesten inspannen. Om 14.30 uur hadden we de 35 km er opzitten. We hadden vandaag de keus, 20 km of 35 km, daartussen was geen overnachtingsplaats. We zitten nu in een heel klein dorpje met een herberg en een kroeg.
De weersvooruitzichten voor de volgende dagen zien er goed uit.
Gelukkig, want we hebben nog niet veel zon gezien in Spanje.
Ook schieten we lekker op, de laatste dagen elke dag een 30+ kunnen lopen.
Op een reactie wil ik graag reageren.
Hanneke, je hebt gelijk, het zal moeilijk worden om straks bij thuiskomst ons verhaal kwijt te kunnen. Je moet inderdaad de Camino zelf gelopen hebben om te begrijpen wat dat inhoudt. De verhalen die je hoort en de liefde van de mensen die je onderweg ontmoet, is heel bijzonder.
Wij proberen elke dag in een refuge te overnachten, dit om zoveel mogelijk contact te hebben met medepelgrims. Door ons tempo zien we elke dag nieuwe gezichten met bijbehorende verhalen.
Morgen gaan we weer verder over de Meseta.
Met vriendelijke groet,

Dick en Gerda

• 08 Mei 2012 - 16:13

Anja:

klinkt echt weer fantastisch!! Gelukkig viel de Meseta mee!
    liefs,
    Anja

• 08 Mei 2012 - 17:28

Ronald Mirer:

Hi, fijn dat jullie het zo meemaken als andere mensen me verteld hebben. Wat je zegt is natuurlijk waar alleen als je deze route zelf loopt ervaar je wat er gebeurt dus blijf het doorvertellen. Wat een tempo hpuden jullie er in , maar de temperatuur is natuurlijk wel goed om te wandelen. Voor Gerda haar verjaardag zijn jullie zeker weer terug met dit tempo of neem je nog een rusttijd in Spanje? Wel ik ga met Dik Sonneveld en met zijn tegenwoordige plaatsgenoten uit Zoetermeer volgende week de nacht van de vluchteling lopen van Rotterdam naar Den Haag. Ik wens jullie al het goede hou ogen,oren en hart goed open en kom heelhuids aan.

• 08 Mei 2012 - 22:17

Hanneke:

Elk bereikt doel vormt weer het begin van een nieuwe tocht, enzovoort, tot in het oneindige......
    Bon Camino

• 09 Mei 2012 - 11:50

Betsy:

Groeten Betsy

Verslag uit: Spanje, Calzadilla de la Cueza

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011