Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

Burgos

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

05 Mei 2012 | Spanje, Burgos

Hallo,
Vanochtend voor de 66ste keer om 6.00 uur opgestaan. Ja, we maken er een gewoonte van. Om 6.50 zijn we vertrokken voor het ontbijt in het volgende dorp. In onze slaapplaats was geen ontbijt te verkrijgen.
Na 3 km wandelen kwamen we in een klein dorpje uit, waar in een barretje een voortreffelijk ontbijt geserveerd werd: Koffie, jus en een half stokbrood gevuld met ham/kaas.
Hier konden we weer enkele uren op vooruit. Na circa 6km kwamen we onze Japanners weer tegen: een "high five" was het gevolg. Hij probeerde het woord "keukenhof" uit te spreken, maar dat lukt niet erg. Na enige tijd hebben we ze achter gelaten. Het weer was koud, bitterkoud. Van tijd tot tijd een forse regenbui. Toen we Burgos naderden werd het weer wat vriendelijker. We kwamen terecht in een kleine Refuge met 16 bedden. lijkt heel gezellig te worden. Momenteel is Burgos uitgestorven: Siesta.
Straks gaan we de stad weer in. We vermaken ons opper best. Ze zon is ook meer gaan schijnen, hetgeen alles een stuk vriendelijker maakt.
Morgen gaan we de Meseta in, volgens velen een saai stuk. Maar wij gaan het meemaken. Het hoort bij de Camino.
Het voordeel van de Spaanse refuges is, dat er een computer paraat staat om een stukje te schrijven. Dit is tegenstelling tot Frankrijk, waar je afhankelijk was van openingstijden van biebs of toerist info.
Vriendelijke groet en een prettig weekend verder.
Dick en Gerda

• 05 Mei 2012 - 19:51

Annette Vd M:

Vandaag was het hier regen en grijze lucht maar heerlijk gewandeld in Dordrecht. Mooie route en het ongelooflijke aantal van 800 deelnemers. Dat terwijl er een slechte weersvoorspelling was. Jullie gaan nog steeds als een trein. Petje af dat jullie er elke dag maar weer voor gaan. Morgen naar Burgh Haamstede morgen schijnt het droog te blijven, we gaan het meemaken. Groetjes en hou alles heel.

• 05 Mei 2012 - 21:03

Hanneke:

Woorden zullen het geheim van de Camino nooit kunnen ontsluieren; om het te kennen zal ieder zelf de weg moeten gaan.
    Bon Camino....

• 06 Mei 2012 - 06:39

Piet Rosenhart:

Dag Dick en Gerda,

Toen wij vijf jaar geleden op 27 mei in Burgos aankwamen was het ook zo koud!
    Wij hebben de middag in Burgos doorgebracht en zijn toen verder gelopen naar Tardajos.
    Ik vond de route over de meseta heel erg mooi. Ik heb ervan genoten!
    Na Burgos hebben we geslapen in Itera de la Vega op een 4-persoons kamer met eigen douche en toilet voor 5 Euro. Beneden was het restaurant en daar hebben we heerlijk gegeten.
    Ik hoop voor jullie dat het wat beter weer gaat worden.
    De pelgrims die ik in Noord-Frankrijk heb ontmoet, hebben ook voortdurend hevige regenbuien. Wat dat betreft vind ik het dan welweer prettig om met een geblesseerde kuitspier thuis te zitten. Komende week ga ik voor het eerst een kilometer of tien lopen. Als dat goed gaat kan ik de afstand steeds verder opvoeren. Wellicht zit dan Amsterdam-Leeuwarden er aan te komen.....

Hartelijke pelgrimsgroet,
    Piet

• 06 Mei 2012 - 09:37

Anja:

hahaha Spanje en koud, wie verwacht dát nou in mei! Maar als je zo'n afstanden moet lopen is heel heet weer ook niks, dus mss is dit dan wel beter! Leuk dat er zoveel pelgrims zijn, het zullen er wel steeds meer worden die je gaat tegenkomen! Ik duim voor droog weer en hopelijk gaat de meseta niet tegenvallen zoals bij anderen.
    liefs,
    Anja

• 06 Mei 2012 - 22:05

Koos Pancras:

Jullie verhalen weer eens gelezen en de prachtige foto's gezien. Jammer, dat het weer zo parten kan spelen, maar jullie beleven de camino toch wel met veel vreugde. Ook de meseta is héél schoon. Eindeloze verstilling. Zul je merken. De ontmoetingen zullen zich naarmate je Santiago nadert verdiepen. Ik ontmoette vorig jaar ook regelmatig een Japans echtpaar. Met Kerst kreeg ik een e-mail van ze. Ik ben daar nu welkom. Alleen de portemonnee, hè... om zo'n reis te betalen. Ik zal duimen voor jullie, dat de regen ophoud.
    Koos

Verslag uit: Spanje, Burgos

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011