San Juan de Ortega - Reisverslag uit San Juan de Ortega, Spanje van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu San Juan de Ortega - Reisverslag uit San Juan de Ortega, Spanje van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

San Juan de Ortega

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

04 Mei 2012 | Spanje, San Juan de Ortega

Hallo,
Eigenlijk zou ik dit verslag met handschoenen aan moeten tikken. Zo koud is het hier !!!!
Vanochtend om 7.30 uur vetrokken voor een "lange" etappe van 38 km.
We wilden de afstand tot Burgos (morgen) beperkt houden, zodat we daar wat kunnen rondkijken.
Maar het weer voor morgen ziet er bepaald ook niet goed uit. Koud, veel wind en onweer. Niet bepaald een weertype om de stad in te gaan.
Vandaag hebben we lekker doorgelopen, eerste 12 km ging in 2 uur. Daarna iets rustiger aangedaan.
Veel genieten was er niet bij. Voor over leunend tegen een flinke westen wind legden we de kilometers af. Gelukkig bleef het tot de middag droog. Daarna begonnen de buien te vallen. Om 15.00 uur arriveerden we bij de refuge. Eentje met twee kamers en in totaal 60 bedden.
Gerda is lekker gaan lezen in bed en ze heeft nog gelijk ook.
Gisterochtend hadden we nog twee japanners ontmoet, die ook in de zelfde plaats overnacht hebben. Ze kwamen echter 3 uur na ons binnen.
Vandaag kwamen we diezelfde Japanners weer tegen, nu circa 5 km van het einde. We complimenteerden ze dat ze deze dag zo goed (en snel) gelopen hadden. Wat bleek: Ze waren vandaag om 5.00 uur in complete duisternis al vertrokken. We hebben er samen om gelachen. Heb veel respect voor deze Japanners, ze blijven met ons oplopen en zijn onvermoeibaar !!
Tenslotte nog een verhaal over twee Duitse pelgrims: Die waren begonnen met lopen in Saint Jean de Port. Maar lopen beviel toch niet zo goed, was erg zwaar. Ze hebben toen fietsen gekocht. Nu fietsen ze naar Santiago met hun rugzakken op de rug.
Gisteravond spraken we ze: Dit was wellicht nog zwaarder. Er is een kans dat we ze morgen weer zien in Burgos. Ze houden daar een rustdag. Wie weet krijgt dit verhaal nog een vervolg.
Het zijn trouwens twee heel toffe kerels, waar je goed een paar flessen wijn mee kan drinken.
Stop nu maar weer eens, mijn vingers worden wel erg koud.
met vriendelijke groet en een goed weekend toegewenst.

Dick en Gerda

• 04 Mei 2012 - 16:51

Annet:

Hallo Dick en Gerda.
    Het zijn prachtige foto's en verhalen. Het is leuk om het te volgen. Eigenlijk wil je wel vaker een reactie plaatsen, maar ben niet zo'n schrijver en beleef niet zoveel als jullie. Het is wel jammer van al die regen. Succes! Liefs.

• 04 Mei 2012 - 17:41

Hester:

Een reactie met warme vingers(dankzij de kachel) want hier is het ook koud.
    Ik heb veel bewondering voor jullie doorzettingsvermogen !
    Hartelijke groet.

• 04 Mei 2012 - 18:30

Nel En Cees B.:

Hallo Gerda en Dick,
    Wat een indrukwekkende reis maken jullie. Wat hebben jullie al veel meegemaakt onderweg. Hoop dat het weer nu een beetje mee gaat werken en dat het wat warmer zal gaan worden.
    Wij blijven jullie volgen. Veel plezier nog. Liefs van ons.

• 04 Mei 2012 - 21:49

Anja:

Fantastisch!! Ook om te lezen hoe het anderen vergaat. Als we alleen jullie vorderingen lezen zou je nog gaan denken dat het niks voorstelt haha, terwijl het echt heel zwaar is!! Nog zo'n 500 km, stapje voor stapje komt het dichterbij, in jullie geval in een moordtempo!! Respect! Blijf genieten!
    Liefs,
    Anja

• 05 Mei 2012 - 09:07

Marianne Braun:

Hallo Gerda en Dick,
    Van Herma Huigsloot hoorde ik van jullie tocht en ik ben jullie nu al een paar weken aan het volgen.
    Omdat mijn man en ik volgend jaar ook zulke plannen hebben vind ik het ontzettend leuk om jullie ervaringen te lezen.
    Het geeft ons inspiratie voor de voorbereidingen en ook diepe bewondering voor jullie prestatie.
    Ook bijzonder vind ik het dat jullie zo vaak op het blog schrijven. Ik zou denken dat als je zo alles achterlaat je steeds minder binding met thuis hebt. Maar geweldig dat jullie iedereen dus toch zo trouw op de hoogte houden.
    Dit wilde ik jullie even laten weten. Nog heel veel mooie momenten en wij genieten met jullie mee!!

Hartelijke groet,

jenica

( jenicaithamar@yahoo.com )

Verslag uit: Spanje, San Juan de Ortega

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011