Najera - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu Najera - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

Najera

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

02 Mei 2012 | Spanje, Nájera

Hallo,
Eindelijk is de zon doorgebroken, maar voorspelling voor komende dagen is nog steeds onzeker.
Vandaag van Logroño naar Najera gelopen een afstand van ca 30 km.
Het landschap blijft ons verbazen. We kenden Spanje totaal niet, maar landschap is beeldschoon. Vandaag liepen we door de Rioja wijnvelden met de bergen op de achtergrond.
Ook beginnen we steeds meer te wennen aan de vele pelgrims die we onderweg ontmoeten. In Frankrijk liepen we zo goed als alleen. Hier heb je constant andere lopers om je heen. Vooral ´s avonds is het heel gezellig. Samen eten en de dag doorspreken.
Gisteren hebben we te maken gehad met Spaanse bureaucratie: De man die ons inschreef had circa 10 minuten per persoon nodig om alles te noteren. En dat terwijl er tientallen pelgrims buiten stonden te wachten. We hebben 1.5 uur buiten gestaan. Een Spaanse jongeman sprak op een gegeven moment de volgende wijze woorden: "A monkey can do it better."
We konden er wel om lachen. Gerda's volledige naam hebben we weggemoffeld (Geerharda Hillechien Theodora) anders hadden we nu nog buiten gestaan.
Vandaag zijn we terechtgekomen in een nieuwe refuge. Echt heel mooi en schoon. We gaan nu nog even het dorp in om een pilsje te drinken. Straks zal ik nog proberen wat foto's toe te voegen.

Met vriendelijke groet,
Dick en Gerda

• 02 Mei 2012 - 13:10

Annette Vd M:

Je kent het gezegde in Spanje manana manana vooral alles tranquilo je moet nu eenmaal geen haast hebben in Spanje. Zeker als ze Siesta houden. Maar houd goede moed misschien blijft de zon nu wel schijnen het wordt wel tijd voor het weekend geven ze maar 9 graden op maar prima wandelweer, toch, Hou alles heel groeten

• 02 Mei 2012 - 13:18

Cokkie:

Ha Gerda en Dick, Spanje is prachtig (maar dat wist ik al) zeker als je lopend van kunt genieten. En de bureaucratie die hadden we ook al ontdekt. Ik behoor (nog?) niet tot de lange afstandlopers maar wel tot de lange boekenlezers en heb al veel gelezen over wandeltochten naar Santiago. De meeste begonnen op de grens van Frankrijk en Spanje dus jullie tocht te volgen via jullie site is nu helemaal een feest der herkenning: op naar de volgende stop.

• 02 Mei 2012 - 20:11

Heide:

La paciencia es una virtud - geduld is een schone zaak.
    Mijn grootouders zijn vaak in die omgeving geweest. Kunnen jullie voor hen niet zo'n Rioja wijntje meenemen? Zijn ze dol op!
    Aangezien de muntdrop op is, is er toch weer plaats in de backpack. ;-)

• 03 Mei 2012 - 15:23

Meisjes Van SGS:

Hallo Dick en Gerda, vanuit de receptie van SGS Spijkenisse volgen we jullie belevenissen op de voet, wat jullie meemaken en zien is geweldig, door dit te voet te volbrengen is geweldig, wij blijven jullie volgen en wensen vanuit Spijkenisse nog heel veel mooi weer en een goede reis.

groetjes van de meisjes van de receptie.

• 03 Mei 2012 - 19:25

Anja:

mooie foto's!!

Verslag uit: Spanje, Nájera

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011