Los Arcos - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu Los Arcos - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

Los Arcos

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

30 April 2012 | Spanje, Los Arcos

Hallo,
Vanochtend werden we gewekt door regen, het zag er dan ook niet goed uit. Na een goed ontbijt, zijn we om 8.00 uur uit onze refuge in Lorca vertrokken. Het was inmiddels gestopt met regenen en de lucht leek open te breken. We zijn vandaag naar Los Arcos gelopen, 32 km verderop. Een prachtige route door een glooiend landschap. Ook moesten we nog weer behoorlijk klimmen, dit leverde weer de nodige mooie plaatjes op, die ik later zal toevoegen. Deze PC zit op slot.
Het weer werd steeds vriendelijker, zodat het een heel leuke wandeldag werd. Om 14.15 kwamen we in de refuge in Los Arcos aan (48 beddden). Een gezellig geheel waar intussen al veel pelgrims gearriveerd waren.
Onderweg de nodige pelgrims gezien, die problemen hadden, eentje liep op sokken, een ander liet zijn rugzak dragen en een derde wierp zijn rugzak af en ging in de berm zitten. Ook passeerden we nog een jonge vrouw, die een drietal dagen terug gevallen was: haar hele gezicht was blauw en een grote wond op het voorhoofd, alles gehecht. Van de arts in het ziekenhuis mocht ze de tocht voortzetten.Ze liep te zingen. Petje af, wat een karakter. We worden ons er van bewust dat we dankbaar mogen zijn dat wij tot nu toe geen enkele schade hebben. Het kan ook heel anders gaan.
Morgen op weg naar Logroño, 28 km verderop.

Met vriendelijke groet vanuit een zonnig Los Arcos
Dick en Gerda

• 30 April 2012 - 17:43

Geke:

hoi vandaag was het hier heerlijk weer zon en 22 gr een heerlijke koninginnedag even op thoekie wezen kieken. en even naar hoogeveen daar was het erg druk. maar het was wel erg gezellig. sommige pelgrims hebben er toch wel veel voor over als ik het zo lees.dan gaat het met jullie nog steeds erg goed toch.. volhouden zo\\ hopelijk blijft het weer wat beter en geen regen meer... groetjes geke

• 30 April 2012 - 17:57

Ronald Mirer:

Vrijdagnacht weer mijn jaarlijkse Kennedymars gestart ditmaal vanuit Ridderkerk, via Alblasserdam naar Kinderdijk en Oud-Alblas door het bosje
    naar Papendrecht dit was goed windstil en droog. Om 05.00 uur begon het te spatten daarna via Sliedrecht naar Dordrecht waar de kantinehouder zich verslapen had , dus op straat omkleden op 40km-punt. Daarna regen en win en dus veel kouder , buiten Zwijndrecht waren pijlen weggewaaid,
    maar gelukkig kwamen RWV'ers de boel weer restaureren. Bij de Hockeyclub van Barendrecht gelukkig binnen gezeten. Daarna doordouwen via Portland en Hordijk weer terug naar Ridderkerk tijd 14.55 uur dus ik had nog 3 uur over.
    En dan vandaag , Koninginnedag heerlijk warm een stralende zon 20 0C
    Met mijn kleinzoon naar Hekelingen verzierde fietsen geweest in Spijkenisse centrum geen doorkomen aan en vanavond naar de lampionoptocht in Hekelingen.
    Ik heb echt respect dat jullie ondanks tegenslagen v.w.b. het weer opgewekt
    en doorzetter blijven. Ik denk wel dat jullie veel eerder dan gepland aankomen, maar blijf genieten van de omgeving en de mensen.
    Groeten. Ronald.

• 01 Mei 2012 - 09:39

Annette Vd M:

Hallo globetrotters vanmorgen weer een bui gevallen nu droog en de zon probeert er doorheen te prikken geen wandelnieuws te melden zaterdag naar Dordrecht bevrijdingsmars ben benieuwd hoe dat zal gaan? 2 weken niks gedaan. Maar jullie gaan als een trein zeg. Houden jullie nog ergens rust of gaan jullie elke dag in de benen? Het is zeker wel gezelliger met meer lopers op de route? Hou alles heel en blijf vooral genieten groeten

• 01 Mei 2012 - 13:04

Lidia:

Hoi Gerda en Dick,

Ik volg vol bewondering jullie tocht. Petje af hoor. Het lijkt me geweldig wat jullie doen.
    Veel succes verder en groetjes van Lidia (van 't lab)

• 01 Mei 2012 - 20:25

Annie Van Vlaenderen:

Hallo Gerda en Dick,
    Met interesse heb ik jullie verslagen gelezen, jullie zullen zeker op tijd in Santiago zullen aankomen door de vele km die er per dag worden afgelegd. Wel jammer van het slechte weer en de storm, maar dit is natuurlijk ook een belevenis.Hopelijk komt de zon nu toch tevoorschijn zodat jullie van de mooie vergezichten kunnen genieten.
    Groetjes uit Mechelen Annie

• 01 Mei 2012 - 21:49

Ge Stoevelaar:

Ik vind het geweldig wat jullie doen.
    Maar ik hoop wel dat het weer beter wordt.Blijf jullie volgen.

Groetjes Ge.

• 03 Mei 2012 - 19:20

Anja:

Respect voor jullie en al die andere pelgrims waarover je geschreven hebt!! Ik besef dat er ook een grote groep is die je niet meer ziet omdat ze minder geluk of karakter hadden! Petje af! Gelukkig beter weer nu! Ben benieuwd naar de foto's, blijf genieten!
    Liefs,
    Anja

Verslag uit: Spanje, Los Arcos

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011