Wandeling van Diever naar Appelscha - Reisverslag uit Ruinen, Nederland van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu Wandeling van Diever naar Appelscha - Reisverslag uit Ruinen, Nederland van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

Wandeling van Diever naar Appelscha

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

30 September 2020 | Nederland, Ruinen

Na een heerlijk ontbijt, verlieten we ons gastadres in Diever.
Omdat we onderweg geen horeca tegen zouden komen, gingen we eerst even bij de warme bakker langs voor de broodnodige calorieën.
De route was weer adembenemend. Heel afwisselend- bos, heide, zandverstuivingen.
We hebben het ook vandaag weer voor elkaar gekregen om twee keer verkeerd te lopen. Het blijft moeilijk om van de natuur te genieten en pijltjes te volgen. Uiteindelijk is alles toch goed gekomen en kwamen we aan op ons logeeradres in Appelscha.
Onderweg zagen we nog een ree met een kalfje.
Ook de aanwezigheid van twee kraanvogels trok de aandacht. Wat een herrie maken die vogels!!
De foto's vertellen meer dan dit stukje tekst.
Morgen hebben we nog een slaapplaats in Norg, daarna is het (nog) een vraagteken, maar we doen ons best.

Groetjes,

Dick en Gerda

• 01 Oktober 2020 - 13:58

Ronald Mirer:

Dit is het mooiste stukje Friesland ik loop ieder jaar van Oosterstreek naar Diever en ga daar dan mijn omeletje eten. Dit jaar kwam daar niets van omdat de vilt en wolzaak in Oosterstreek dicht was zodat mijn dochter en vrouw daar niet heen gingen. Maar je moet niet tegen paddenstoelen gaan schoppen hoor , want je voet kwam erg dichtbij. Gelukkig zijn jullie na de hausse van grijze dakduiven met e-bikes, zodat je als je een stukje over een fietspad moet niet onderste boven wordt gereden. Hopenlijk lukt het met de overnachtingsadressen en succes tussen de druppels doorlopen.

• 05 Oktober 2020 - 15:11

David Gerrits:

Zojuist ff het verslag v.d. 1e dag teruggelezen.
    Wat een mooi gebied is het toch daar.
    Geniet ervan!

Groet, David

• 07 Oktober 2020 - 10:20

Anja:

Wat bijzonder van dat kalfje zo laat nog in het jaar! Mooie tocht hoor! Ik volg jullie, geniet ervan!
    Liefs,
    Anja

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011