Wandeling van Mantinge naar Elp - Reisverslag uit Ruinen, Nederland van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu Wandeling van Mantinge naar Elp - Reisverslag uit Ruinen, Nederland van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

Wandeling van Mantinge naar Elp

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

09 Oktober 2020 | Nederland, Ruinen

Na de vele regen van gisteren scheen vanochtend de zon. Wat een verademing. De meeste kledingstukken waren weer zo goed als droog.
De schoenen waren nog nat, maar dat zou vandaag wel weer goed komen.
Oude kranten hadden het meeste vocht er al uitgetrokken.
Na een heel goed ontbijt namen we afscheid van onze gastheer.
We liepen al genietend van de ochtendzon door het Drentse landschap richting Westerbork.
Het was maar goed dat we gisteren in Mantinge een logies hadden gevonden. Het was ondoenlijk geweest om in de stromende regen door te lopen tot Westerbork. Het landschap was open en we zouden de volle laag over ons heen gekregen hebben.
Rond de middag kwamen we in Westerbork aan, waar we een kopje koffie met wat lekkers nuttigden. Het lekkers was "arretjes cake".
Dit was een nostalgisch lekkernij voor Gerda, haar moeder maakte dat vroeger regelmatig.
Hierna liepen we naar het museumdorp Orvelte.
Alles is daar gericht op toerisme, wat het dorp niet ten goede komt.
Na een korte bezichtiging, liepen we door richting Elp. Hemelsbreed is dat misschien 5 km, maar het Drenthepad leidde ons tussen akkers door, langs bossen en over heide.
Om 16 30 uur kwamen we bij ons logeeradres aan.
Morgen gaan we naar Hijken, net boven Bellen.
Zondag maken we de ronde door Drenthe af, waarschijnlijk net voor onze regering nieuwe Covid-19 maatregelingen gaat afkondigen.
Goed weekend allemaal,

Groetjes,

Dick en Gerda

• 10 Oktober 2020 - 19:41

Anja:

Mooi die nostalgie tijdens zo’n wandeltocht!

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011