Wandeling van Appelscha naar Norg - Reisverslag uit Ruinen, Nederland van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu Wandeling van Appelscha naar Norg - Reisverslag uit Ruinen, Nederland van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

Wandeling van Appelscha naar Norg

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

01 Oktober 2020 | Nederland, Ruinen

Vanochtend om 9.00 uur uit Appelscha vertrokken voor een afstand van 25 km naar Norg. Vandaag gingen we door het fochteloerveen, een pracht natuur gebied. Het was alleen jammer, dat dit stuk slecht gepijld was. Het kostte ons enkele kilometers extra om weer terug op de route te komen.
Daarna richting Veenhuizen, deze (toeristische) plaats is vooral bekend om zijn gevangenis. Zelfs deze dag werden er rondleidingen gegeven.
Nadat we Veenhuizen verlieten, ging het weer mis met de bepijling.
Er hing duidelijk een pijl naar rechts, terwijl we naar links moesten.
Het wordt tijd , dat het NIVON ( verantwoordelijk voor een goede bepijling),
de route eens gaat controleren. Tot nu toe is de bepijling zwak.
Uiteindelijk kwamen we weer op de route terecht.
Ook hebben we vandaag een droge wandeldag gehad, terwijl het in een groot deel van Nederland een natte boel was.
Om 16.30 uur, mooi op tijd, kwamen we op ons logeeradres aan.
Morgen gaan we naar Leek, waar we ook weer een logeeradres hebben kunnen vinden.

Met vriendelijke groet

Dick en Gerda

• 01 Oktober 2020 - 22:37

Ronald Mirer:

Het Fochtelooerveen was jarenlang het enige gebied in Friesland waar ik was geweest, maar dat is echt nog natuur. Wat een geluk dat jullie droog hebben kunnen wandelen, want hier regende het tussen de buien tot laat in de middag. Wellicht komt dat ook door de corona dat er bewegwijzeringen ontbreken , maar er hebben veel meer ook niet wandelaars in de natuur gelopen en die houden er van om de boel te verstieren.
    Geef alle gebreken maar door en dan hopelijk is het volgend jaar beter. Morgen een fijne wandeldag en hebben jullie al een overnachtingsadres? Succes verder geniet en hou het gezond.

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011