Wandeling van Ruinen naar Diever - Reisverslag uit Ruinen, Nederland van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu Wandeling van Ruinen naar Diever - Reisverslag uit Ruinen, Nederland van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

Wandeling van Ruinen naar Diever

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

29 September 2020 | Nederland, Ruinen

Vanochtend na een heerlijk ontbijt om 9.00 uur uit Ruinen vertrokken.
Het weer was druilerig. De berekende afstand was ca 30 km.
Al gauw liepen we tussen maisvelden. De eerste uren hebben we geen mens of dier gezien. Wat is het stil in landelijk Drenthe.
De route was zeer wisselend, variërend van akkerland, bosperceel en heide.
Rond 11.30 uur verlieten we het bos en liepen linea recta een café binnen.
We waren in Uffelte. Een klein Drents dorp.
Ik bestelde een kop koffie en een Uffelter rol. Dit is een rol van bladerdeeg opgevuld met room. Heerlijk na een wandeling.
Na een half uur vervolgend we onze reis. Het was inmiddels droog geworden. De route liep door bereik gebied. 6 km voor Diever kwamen we een boeren rustpunt tegen. Bij een boerderij was een plaats ingericht, waar je wat drinken kon kopen. We zij hier even gaan zitten. Op een gegeven moment, dacht ik dat het regende. Dit was echter niet het geval. Even ervoor vloog er een zwerm spreeuwen over. De rest laat zich raden.
Om 17.15 uur kwamen we aan bij ons gastgezin. Hier werden we hartelijk ontvangen. Wel kregen we te horen, dat er veel logeeradressen niet meer beschikbaar zijn i.v.m. Covid-19.
Voor Appelscha hebben we een adres gevonden, maar we zijn bang, dat we ons avontuur moeten afbreken, omdat er geen slaapplaatsen op de route beschikbaar zijn.
Maar daarover later meer.

• 30 September 2020 - 08:34

Annette Vd Meiracker:

Hoi Dick en Gerda wat leuk dat jullie weer op pad zijn. Ga het weer volgen als die rotte Covid er geen roet in gooit .Bij mij zelf staat het wandelen in de ruststand heb het erg druk met andere dingen. Onze dochter is zwanger van een tweeling ze is haast toe aan haar keizersnede en heeft 3 weken terug haar bovenarm gebroken dus die kon even niets meer. Wandel ze en veel plezier vandaag groetjes

• 30 September 2020 - 09:53

Peter In 't Veld:

Heel veel plezier met jullie nieuwe traject van het Drenthepad naar Appelscha.
    Hopelijk gaat het lukken om het hele pad nu af te lopen..
    Succes

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011