Nikko dag 4 - Reisverslag uit Nikko, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu Nikko dag 4 - Reisverslag uit Nikko, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

Nikko dag 4

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

30 Oktober 2015 | Japan, Nikko

Vandaag hebben wij net als voorgaande dagen een warm bad genomen in het pension, maar het liep net even anders.
Na binnenkomst in het pension bleek dat we nog een uurtje moesten wachten voordat we in bad konden. Geen probleem.
We zijn eerst even gaan rusten. Toen ik na een uur naar het bad liep, bleken de kranen nog steeds open te staan en het water liep aan alle kanten over de rand. Ik vroeg Gerda, die de kimono nog aanhad, om dit even bij de eigenaresse te melden. Deze eigenaresse is Japanse vrouw van 70+.
Intussen begon ik mij volgens Japanse traditie in te zepen en te douchen.
Het vrouwtje bleek te telefoneren en was daardoor het bad vergeten.
Voordat Gerda haar duidelijk kon maken wat er precies aan de hand was, liep ze richting badkamer om e.e.a te regelen. Ze was niet tegen te houden.
En daar stond ik, in Adamskostuum.
Toen ze me zag staan, sloeg ze beide handen voor ogen en sprong een gat in de lucht. Heb nog nooit iemand zo vaak het woord "sorry" horen zeggen.
Ik had me weliswaar niet geschoren, maar voor de rest zie ik er toch nog redelijk uit (vind ik zelf).
je zult begrijpen, dat we er de slappe lach van kregen.
Morgen verkassen we naar Higashi-matsuyama.
Hier gaan we een driedaagse lopen, we zijn benieuwd.

goed weekend toegewenst,

Groetjes van Dick en Gerda



  • 30 Oktober 2015 - 18:55

    Myriam:

    Heb nog nooit zo snel naar foto's bij het verslag overgeschakeld, maar had lichtelijk andere verwachtingen....haha! Toch ook weer mooie foto's trouwens :-) We blijven volgen en zondag zijn we even dichtbij (via geluid dan toch). Succes met de wandelingen! We blijven vol interesse genieten van jullie verslagjes en foto's ! Groetjes Myriam

  • 31 Oktober 2015 - 04:12

    Hanneke:

    Prachtige fotoos, prachtige reis. Geniet ervan!

  • 31 Oktober 2015 - 10:14

    Iris:

    Hahaha! Wat een verhaal!
    En wat een mooie foto's weer!
    Groetjes Iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 125317

Voorgaande reizen:

25 September 2020 - 10 Oktober 2020

wandeling Drenthepad

22 Oktober 2015 - 18 November 2015

Vakantie Japan

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Reis naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: