Nikko dag 3 - Reisverslag uit Nikko, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu Nikko dag 3 - Reisverslag uit Nikko, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

Nikko dag 3

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

29 Oktober 2015 | Japan, Nikko

Agelopen nacht heeft het hier behoorlijk geregend.
Toen we om 9 uur per bus richting bergen vertrokken, was het dan ook nog vochtig . Op hoogte kwamen we zelfs in dichte mist terecht.
Via een tunnel bereikten we de andere kant van de berg en daar scheen de zon. Het begin van weer een schitterende dag.
We kozen vandaag voor een bergwandeling van 4.5 uur.
Deze wandeling bracht ons langs een prachtig bergmeer en een heel mooie vlakte, waar je de stilte kon horen. In 4 uur hebben we in totaal 3 andere personen gezien. Bussen vol vakantiegangers worden bij de te bereiken attracties afgezet om vervolgens na een uurtje weer naar de volgende attractie gebracht te worden.
Taferelen zoals wij die beleven, worden maar door weinigen ervaren.
Aan het eind van de wandeling zagen we nog een familie wilde aapjes.
Heb er enkele op de foto kunnen zetten.
Rond 16.00 uur was het weer tijd om de bus op te zoeken, want een uurtje later is het hier pikke donker.
We zijn zo dagelijks lekker bezig om in conditie te komen voor de drie daagse, die zondag begint. (3 × 50km).
Hier laat ik het weer even bij.
Later meer.

Groetjes van Dick en Gerda

• 30 Oktober 2015 - 10:01

Marijke Van Dijk:

Gerda en Dick
    Het is leuk om jullie reisverslag te lezen. dat jullie in goede conditie verkeren.Veel wandel plezier

groetjes
    Marijke

• 30 Oktober 2015 - 15:45

Ronald Mirer:

Lekker met zijn allen achter de reisleiding aan is er ook voor jullie niet bij. Waren de aapjes wel tam of wilden ze bijten om te proeven hoe een stukje Hollander smaakt. Hoe is de temperatuur daar als de mist is opgetrokken? Zelf heb ik donderdag een stukje gelopen met de metro naar Schiedam CS en daarna langs de Schiedamse Schie en door de Spaanse Polder ,waarna ik achter Overschie de Schie bereikte. Daarna langs de Kruittoren , waarin een scoutinggroep huist naar het station van Delft om dat eens te bekijken, maar ik had er te hoge verwachtingen van ik had meer Delfts blauw aardewerk verwacht. Door het Centrum naar de Oostpoort en Ikea en via Delfgauw naar Pijnacker om weer op de Randstadrail te stappen.
    Heerlijk zonnetje bij een temperatuur van 15 graden. Groetjes en denk om jullie zelf bij de 3x50 in een ander land.

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011