nikko dag 2 - Reisverslag uit Nikko, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu nikko dag 2 - Reisverslag uit Nikko, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

nikko dag 2

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

28 Oktober 2015 | Japan, Nikko

Een lekker lange nacht gemaakt. Uitgerust liepen we naar het supermarktje in Nikko voor een kop koffie. Op ons logeeraddres kunnen we niets kopen, alleen slapen en badderen. Ze zetten in deze supermarkten voor 100 yen, o gerekend 70 euro cent een kop koffie van vers gemalen bonen.
We hebben vandaag een waterval bezocht en een wandeling langs het meer naar een tweede waterval.
De Japanners hebben een liftschacht van 97 meter geboord dwars door een berg om de onderkant van de waterval te bereiken. Indrukwekkend staaltje bouwkunst. Twee grote liften gaan onophoudelijk op en neer om mensen te vervoeren tegen een vergoeding 550 yen pp.
De kleurenpracht van de bladeren aan de bomen in minimaal, omdat het vorige gestormd heeft. Jammer. Blijft wel een heel mooie omgeving.
We hebben volop genoten.
Kon-ni-shi-wa, wat hallo betekent, hebben we vandaag veelvuldig in de praktijk gebracht. Totdat er een Japanner in het Japans tegen Gerda begon terug te praten. Gerda heeft hem proberen duidelijk te maken, dat dit het enige woord was dat we konden onthouden, waarop de Japanner de slappe lach kreeg.
Waar we ook aan moeten wennen is het feit, dat bijna alle restaurants in Nikko om 17.00 uur sluiten. Weinig keus dus.
Waren we net gewend om met stokjes te eten, kregen we vanavond een lepel en vork om carbonara (lang soort brede spagetti) te eten. Een mes was meer welkom geweest.
Ga nog wat foto's toevoegen en morgen is er weer een nieuwe dag.
Groetjes vanuit een zonnig Nikko.

Dick en Gerda

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011