nikko - Reisverslag uit Nikko, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu nikko - Reisverslag uit Nikko, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

nikko

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

27 Oktober 2015 | Japan, Nikko

Vanochtend om 8.30 uur kwamen we al in Nikko aan.
Zo vroeg zul je je afvragen.??
Het plan was om vanochtend om 4.00 de vismarkt in Tokyo te bezoeken.
Hiervoor stonden we om 2.30 uur op. Om 3 uur zaten we met zijn vieren in de auto. Toen we om 4.10 uur bij de vismarkt aankwamen, bleek dat er maximaal 140 mensen werden toegelaten tot de tonijnveiling .
We waren net te laat. Na wat rondgelopen te hebben op de markt, besloten we om naar het station te gaan , om naar Nikko te gaan. Hiroko ging naar haar werk in Tokyo en Shigeki naar zijn moeder in Osaka 600 km verderop!
Reizen met Shinhansen is fantastisch en precies op tijd. Geloof het of niet, maar conducteur hing uit een raampje en keek constant op zijn horloge.
Om precies 7.05 uur, volgens schema, reed de trein weg.
Aangekomen in Nikko, hebben we een historisch tempelcomplex bezocht. Dit is een werelderfgoed. Gewoon schitterend.
Om 15.00 uur ingechekt in pension. Kleine kamer met goede bedden.
We blijven hier 4 dagen om eens goed uit te rusten. Daar is tot nu toe weinig van terechtgekomen. Vanavond met een Belgisch stel samen iets Japans wezen eten. Wordt steeds handiger met die stokjes.
Daarna hebben we een heerlijk warm bad genomen, ook Japanse stijl.
Morgen met bus naar een meer voor een heerlijke wandeling, maar nu eerst een heerlijke nachtrust.

Later meer

Groetjes Dick en Gerda.

• 27 Oktober 2015 - 18:40

Annette Vd M:

hallo daar in het verre Japan,

Kan me voorstellen dat jullie eindelijk willen uitrusten. Met al dat opstaan bij nacht en ontij is ook niet helemaal goed voor een mens. Wederom mooie foto's.

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011