Beppu (dag 2) - Reisverslag uit Beppu, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu Beppu (dag 2) - Reisverslag uit Beppu, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

Beppu (dag 2)

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

12 November 2015 | Japan, Beppu

Beppu, waar wij ons momenteel bevinden, is een beroemd kuuroord in Japan. Dit is nou net iets, waar wij in het geheel niet in geïnteresseerd zijn.
Het nemen van modderbaden en pelgrimeren van de ene onsen naar een andere onsen, laten we maar wat graag aan de Japanners zelf over.
Als wij 10 minuten in een warm bad liggen, is dat meer dan genoeg.
Dus andere manieren tot vermaak gezocht en gevonden.
Allereerst hebben we vanochtend de laatste twee borrel en stoom tuinen bezocht. Het blijft fascinerend om die natuurverschijnselen aan te zien.
Daarna hebben we ons per bus naar het plaatsje Yufuin laten vervoeren.
Dit stadje ligt een stuk hoger dan Beppu. De weg er naartoe was dan ook een lust voor het oog. Na een wandeling door het dorp zijn we per trein teruggegaan naar ons logeeradres in Oita.
Verder hebben we vandaag de laatste reserveringen gemaakt voor de komende dagen.
Morgen vertrekken we naar Gifu, een stadje vlak bij Nagoya.
Hier verblijven we tot maandag. Gifu ligt ongeveer 800 km noordelijker, een hele reis dus. Maandagavond zal Shigeki, onze Japanse vriend, ons oppikken. Wij slapen dan een nacht in een typisch Japans huisje bij zijn moeder. Wij zijn heel benieuwd hoe wij dat gaan ervaren. Maar daarover later meer.
Tot zover het relaas van deze dag.

Groetjes vanuit een zonnig Oita (500.000 inwoners)

Dick en Gerda

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011