Beppu (dag 1) - Reisverslag uit Beppu, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu Beppu (dag 1) - Reisverslag uit Beppu, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

Beppu (dag 1)

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

11 November 2015 | Japan, Beppu

Vanochtend vertrokken richting zuiden.
Om 13.00 uur arriveerden we in Beppu. Dit is een plaats met veel vulkanische activiteit. We zijn er dan ook meteen op uitgetrokken, nadat we onze rugzakken op het station hadden opgeborgen.
17 minuten met de bus later kwamen we aan waar we moesten zijn.
Het kon niet missen, de stoom kwam op diverse plaatsen uit de grond.
De Japanners hadden rond de natuurverschijnselen iets moois van gemaakt. We hebben een 6 tal tuinen bezocht. Modderpoelen, geisers,
helder blauw water - dit in combinatie met diverse dieren.
We zagen krokodillen, een nijlpaard en tropische vissen.
We zijn nog aan het uitzoeken, waarom Japanners zo gek op Beppu zijn.
Op ons heeft deze plaats nog niet de indruk opgeleverd, die we verwacht hadden.
We overnachten in een plaats (lees grote stad) genaamd Oita.
Het privé adres was snel gevonden.

Morgen meer

Groetjes

Dick en Gerda

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011