kyoto (dag 2) - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu kyoto (dag 2) - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

kyoto (dag 2)

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

06 November 2015 | Japan, Kyoto

We zijn er al wel achtergekomen, dat 4 dagen Kyoto veel te weinig is.
Er is hier heel veel te zien en te beleven.
Vanochtend zijn we per bus naar de "gouden tempel" gegaan.
Even na 8 uur in de morgen zaten we in de bus.
Als sardientjes in een blikje zaten (stonden) we in het gangpad,
40 minuten lang.
Alle tijd om goed te bestuderen hoe het betalingstermijn van de bus werkt.
Blijkt dat ritprijs 230 yen bedraagt, ongeacht de lengte van de rit.
Ook kan er op wel 4 verschillende methodes betaald worden.
De methode "cash", komt ons het beste uit.
Even na negen uur kwamen we bij de gouden tempel aan.
We waren niet de eersten. Vele autobussen met toeristen waren ons al voor.
Na 400 yen betaald te hebben, mochten we naar binnen. D.w.z, we mochten even naar de tempel kijken en weg wezen.(zie foto)
Het is een mooi gebouw in een mooi park, maar voor de rest stelt het weinig voor. Als toerist moet je het gezien hebben.
We besloten om via andere tempels, waar geen drukte heerste, richting
"Food market" te gaan. Ook hier was het druk, maar gezellig.
Heel veel lekkernijen gezien, die wij in het geheel niet kennen.
Om 15.30 lokale tijd kwamen we aan bij de toren van Kyoto, waar we naar boven zijn gegaan voor een overzicht over de stad. (100 meter hoog)
Echt indrukwekkend hoe groot kyoto is.
Zojuist een Japans restaurantje ingedoken en okinomo-yaki gegeten.
Dit al voor de derde keer. Japans eten is en blijft heerlijk. Het wordt bovendien voor je neus klaargemaakt.
Morgen dagje Nara, een stadje niet ver van Kyoto.
Tot zover berichtgeving van vandaag.

Groetjes en een goed weekend toegewenst.

Dick en Gerda

• 06 November 2015 - 20:12

Margriet:

Oh, jullie hebben de okonomiyaki ook ontdekt! Lekker he? Japanse curry vonden we ook zo lekker.
    Veel plezier in Nara, bij de herten!

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011