kyoto (dag 1) - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu kyoto (dag 1) - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

kyoto (dag 1)

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

05 November 2015 | Japan, Kyoto

Vandaag besloten we om Kyoto eens te verkennen.
Dus wandelschoenen aan en met routebeschrijving van de stad er op uit.
We zijn eerst richting naar het paleis van de Shogun geweest. Een heerser uit het Edo tijdperk. In ons land is er destijds een serie over uitgezonden.
Een en ander was indrukwekkend.
Vervolgens zijn we door het keizerlijke park gelopen, een heel groot goed onderhouden park midden in Kyoto.
Op de terugweg hebben we diverse tempels bezocht.
Ook kwamen we door de geisha buurt. Een heel mooie wijk aan de oostkant van Kyoto. Veel geisha's hebben (nog) niet gezien. Slechts 1 geisha liet zich even in de verte zien.
Na een dag wandelen (25 km), kwamen we vermoeid aan op ons logeeradres.
Morgen gaan we naar de "gouden tempel", deze keer niet te voet.
De gouden tempel schijnt heel indrukwekkend te zijn.
Morgen meer.

Groetjes

Dick en Gerda

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011