higashi-matsuyama ( derde en laatste dag) - Reisverslag uit Higashi-Matsuyama, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu higashi-matsuyama ( derde en laatste dag) - Reisverslag uit Higashi-Matsuyama, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

higashi-matsuyama ( derde en laatste dag)

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

03 November 2015 | Japan, Higashi-Matsuyama

Toen we vanochtend om 6.15 uur in de bus stapten , die ons naar de start zou brengen, keken we tegen een onbewolkte lucht aan. Het zou vandaag 20 graden worden, ideaal wandelweer.
Ongelooflijk, dat het weer zo snel weer kan omslaan.
De route ging vandaag door de natuur en er diende veel geklommen en gedaald te worden. Een zware afsluiting van de drie daagse.
Maar het weer was prima, de korte broek kwam goed van pas.
Gisteren waren er weinig wandelaars, niet vreemd gezien de weersomstandigheden. Bij deze driedaagse mag je van afstand wisselen of zelfs een of twee dagen overslaan. Iets wat in Nijmegen absoluut niet mogelijk is.
Morgen een reisdag voor ons, we verkassen naar Kyoto, 600 km zuidelijker. Hier verblijven we 5 dagen in een ryokan, een traditioneel onderkomen in Japan. We zijn benieuwd.
Morgen meer.
Ook zal ik morgen wat foto's toevoegen aan vorige dagen.

Groetjes van

Dick en Gerda

• 07 November 2015 - 14:20

Ronald Mirer:

Hallo waren de schoenen weer op tijd droog na de stortbuien van de 2e dag? Hier is het rustig herfstweer met in het noorden veel mist maar in Spijkenisse 14o Celcius en woensdag en donderdag hebben we een beetje regen gehad. Vandaag 07-11-2015 had ik weer een wandeltocht met verstandelijk beperkten we hebben weer over 6km 2 uur gedaan. Het was droog en 18 oCelcius,terwijl het in Limburg 20 oCelcius zou worden. Zo langzaam lopen met rolstoelen is best wel vermoeiend, maar ook erg dankbaar. Na de hen aangeboden lunch is iedereen weer naar huis. Het is nog steeds een vraag of ze voor het wandelen of de lunch komen, maar vooral de fruitsalade is erg gezond. Geniet maar van het mooie weer, want wie weet hoe het zal zijn als jullie terugkomen het kan toch niet eeuwig s´/nachts zomerse temperaturen blijven.
    Groetjes Ronald Mirer

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011