higashi-matsuyama (1 st dag) - Reisverslag uit Higashi-Matsuyama, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu higashi-matsuyama (1 st dag) - Reisverslag uit Higashi-Matsuyama, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

higashi-matsuyama (1 st dag)

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

01 November 2015 | Japan, Higashi-Matsuyama

Vandaag hebben we de eerste 50 kilometer gelopen onder ideale wandel omstandigheden. Zonnig weer en bij temperatuur van ca 20 graden Celsius.
Gisteren schreef ik dat er circa 15000 wandelaars zouden meedoen, maar dat waren er 31000!!!!
Niet dat wij er zoveel gezien hebben (616 mensen liepen de 50 km) ,
Populair was de 20 km met 20000 wandelaars.
Hiermede is higashi-matsuyama de tweede grootste wandel meerdaagse ter wereld. ( Na Nijmegen)
Het was dus best druk bij terugkomst.
De organisatie hier is dik in orde.
De route van de 50 km was vrij saai, veel lange dijken.
Laatste 20 km liepen we o.a door een prachtig park.
Al met al een leuke ervaring.
Vanavond (ochtend in Nederland) hebben wij de doopdienst van ons kleinkind kunnen volgen. 10000 km verweg en toch dichtbij.
Het was een goede dienst, waar we veel in herkenden.
Fijn om er toch bij te zijn.
Morgen belooft het hier een regendag te worden.
Of het weer 50 km wordt, weten we nu nog niet.
Later meer.

Groetjes Dick en Gerda

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011