derde en vierde dag - Reisverslag uit Zushi, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu derde en vierde dag - Reisverslag uit Zushi, Japan van Dick en Gerda - WaarBenJij.nu

derde en vierde dag

Door: dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Gerda

26 Oktober 2015 | Japan, Zushi

Dag drie hebben we een bezoek gebracht aan Kamakura, een plaats niet ver van Zushi, waar we logeren.
We hebben daar een groot Boedabeeld bezocht en enkele tempels.
Ook was er een trouwerij aan de gang, wat heel leuk was om te zien.
S' avonds hebben we met zijn vijven sushi gegeten. D.w.z. ik haakte snel af,
ik eet dan wel haring maar stukken rouwe vis op een stuk wier gedoopt in een sausje gaat me te ver. Geen smaak aan. Gelukkig had Hiroko genoeg andere dingen gemaakt om de maag te vullen.
Dag 4 gingen we naar de vulkaan Fuji, de hoogste berg van Japan.
Shigeki vertelde ons, dat we om 3 uur in de ochtend zouden vertrekken! !!
En we hadden de jetlag nog deels in de benen zitten. We zouden het meemaken.
Het was de bedoeling dat we de eerste zonnestralen die de berg raakten zouden zien. Een moment voor mooie foto's.
Na een autorit van 2 uur kwamen we aan. En mooi werd het.
Daarna hebben we een 5 tal meren bezocht, die rond de mount Fuji gelegen waren. Hier hadden we schitterende vergezichten op de vulkaan.
Aan het eind van de dag hebben we een waterval bezocht, die vanuit het niets constant grote hoeveelheden water produceert.
Dit water loopt tussen platen vanaf mount Fuji naar beneden en veroorzaakt dit schouwspel. Adembenemend.
Op terugweg hebben we Jun, de andere Japanner, waar we in 2012 veel mee opliepen naar Santiago, afgezet op een JR station.
Bleek dat er vanwege een ongeval 25 km file stond op snelweg stond richting Sushi. Shigeki besloot om een stuk Door de bergen te rijden.
Om 20.00 kwamen we vermoeid aan in Sushi.
Dat wil zeggen, wij waren moe. Hiroko ging alles opruimen en Shigeki ging zijn auto wassen, want die was vuil geworden. Voor Nederlandse begrippen onvoorstelbaar. Wel hebben we het voor elkaar gekregen om de Italiaan te betalen, waar we met zijn vieren na thuiskomst een pizza waren gaan eten.
Dit koste echter heel veel moeite en werd bijna als een belediging opgevat.
Zojuist een nieuwe verbazing, Hiroko overhandigde ons een envelop, die we kregen van haar vader. Inhoud: 10000 yen, ongeveer 75 euro. Welkom in Japan. Weigeren kan en mag niet. We vallen van de ene verbazing in de andere. Wat een gastvrijheid!!
Vandaag zouden we weer vroeg opstaan om naar de verkleurde bossen in het noorden te gaan. We hebben echter aangegeven dat we vandaag plannen willen maken en reserveringen willen maken voor komende weken.
En....... om een beetje rust te nemen, want daar is nog weinig van terechtkomen. Per slot van rekening zitten we hier 500 meter van een mooi strand van de pacific ocean. ..
Morgen vertrekken we naar het noorden, waarschijnlijk naar Nikko.

Later meer

Groetjes vanuit Zushi

Dick en Gerda

• 26 Oktober 2015 - 16:58

Robert Middeldorp:

10.000 Yen!!! Denk aan de code of integrity. Geweldig allemaal en geniet verder.

• 26 Oktober 2015 - 18:40

Annette Vd M:

Hoi wereldreizigers, weer genoten van jullie verslag. Wat een gastvrijheid kunnen wij nog wat van leren, alhoewel snap dat jullie je bezwaard voelen door al die hartelijkheid. Maar je weet wat ze zeggen land wijs land eer. Prachtige foto's veel plezier.

• 26 Oktober 2015 - 19:44

Cora Z:

Zo Dick, niet aan de sushi? Liever een tompoessie dan?
    Veel plezier daar, en genieten maar!

Dick en Gerda

Vanaf maandag 29 september gaan wij het Drenthe pad lopen - een afstand van ongeveer 350 km. Dagelijks zullen wij een korte update geven van onze belevenissen. Was Covid-19 er niet geweest, dan waren we afgelopen dinsdag 22 september vertrokken naar de USA/Canada. 28/29 september was er een Kennedy mars/Centurion race gepland in de plaats Owego (USA). Hier hebben we een jaar lang voor getraind, maar helaas - dit gebeuren is een jaar uitgesteld. Wij hopen in het Drenthepad - lekker dicht bij huis - een goed alternatief gevonden te hebben.

Actief sinds 28 Nov. 2011